Nadnárodný automobilový koncern Stellantis v utorok oznámil, že si ponecháva svoj závod Vauxhall v severnom Anglicku, ktorý sa stane jeho prvou továrňou na výrobu výhradne elektrických vozidiel. Koncern investuje do britskej továrne 100 miliónov libier (116,73 milióna eur).

Skupina Stellantis, ktorá vznikla v januári spojením francúzskeho gigantu PSA a taliansko-americkej automobilky Fiat Chrysler Automobiles, premýšľala nad budúcnosťou závodu Vauxhall v Ellesmere Port na severozápadnom pobreží Anglicka, ktorý zamestnáva viac ako 1 000 ľudí.

Podľa britského ministra obchodu Kwasiho Kwartenga rozhodnutie skupiny prinesie Ellesmere Port nielen "čistú budúcnosť", ale zabezpečí tisíce pracovných miest aj v dodávateľskom reťazci.

Thomas Schäfer, šéf značky a spoločnosti Škoda Auto
Neprehliadnite

Škoda to chce rozbaliť s elektromobilitou. Čoskoro prinesie tri nové modely

Stellantis sa stal štvrtým najväčším výrobcom automobilov na svete z hľadiska objemu po tom, čo spojila značky PSA - Peugeot a Citroën - s Fiatom, Chryslerom, Jeepom, Maserati a ďalšími.

Automobilka Vauxhall sa spolu s firmou Opel stala súčasťou koncernu PSA v roku 2017, keď ich francúzska skupina kúpila od General Motors.

Od budúceho roku bude závod v Ellesmere Port vyrábať elektrické dodávky a osobné automobily pre značky Citroën, Opel, Peugeot a Vauxhall, určené na predaj v Británii a v zahraničí.

Ďalšia továreň Vauxhall v Lutone neďaleko Londýna údajne pracuje na plný výkon a vyrába ľahké úžitkové vozidlá.

Envision AESC investuje 450 miliónov GBP do novej gigatovárne, ktorá bude ročne dodávať batérie pre 100 000 elektromobilov Nissan.
Neprehliadnite

Nissan ohlásil rozšírenie výroby elektromobilov v Británii

„Výroba elektrických vozidiel na batérie (v Ellesmere) podporí čistú, bezpečnú a cenovo dostupnú mobilitu,“ uviedol riaditeľ skupiny Stellantis Carlos Tavares.

Spoločnosť Stellantis dodala, že jej zameranie sa na elektrické vozidlá v Británii prispeje k dosiahnutiu cieľa tamojšej vlády, ktorým je zastaviť od roku 2030 predaj vozidiel s benzínovým a naftovým motorom.

Výrobcovia automobilov sa rýchlo presúvajú od vozidiel na benzín a naftu k elektromobilom, pretože vlády zintenzívňujú snahy o dosiahnutie čistých nulových emisií uhlíka do roku 2050.