Spoločný podnik euro-americkej automobilovej skupiny Stellantis a jej čínskeho partnera Leapmotor zrušil plán na výrobu druhého modelu s elektrickým pohonom v poľskej fabrike Stellantisu. Podľa jedného zo zdrojov teraz spoločný podnik zvažuje výrobu modelu s názvom B10 vo fabrikách Stellantisu v nemeckom Eisenachu a Trnave.
Spoločný podnik podľa zdrojov zmenil plány, keď čínska vláda vyzvala automobilky, aby zastavili veľké investície v európskych krajinách, ktoré podporili zavedenie dodatočných vysokých ciel na dovoz elektromobilov vyrobených v Číne.
Členské krajiny únie schválili dodatočné clá až 35,3 percenta začiatkom októbra. Za ich zavedenie sa vyslovilo desať krajín, napríklad Poľsko, Francúzsko a Taliansko. Proti bolo päť krajín, a to Nemecko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a Malta. Ostatné krajiny vrátane Česka sa hlasovania zdržali.
Firmy Leapmotor a Stellantis predstavili športovo-úžitkové vozidlo B10 minulý mesiac na parížskom autosalóne. Továreň Stellantisu v poľskom meste Tychy v súčasnosti vyrába malý elektromobil T03 zo súčiastok dovezených z Číny. Podľa Reuters však zatiaľ nie je jasné, či sa táto výroba tiež prehodnocuje a či bude mať zrušenie plánu na výrobu druhého elektrického modelu vplyv na pracovné miesta.
Stellantis má v spoločnom podniku pod kontrolou 51-percentný podiel, zatiaľ čo Leapmotor vlastní zvyšných 49 percent. Skupina Stellantis je štvrtým najväčším výrobcom automobilov na svete.