Automobilová skupina Stellantis od júna 2023 zruší zmluvy s európskymi predajcami svojich 14 značiek. Firma vo štvrtok uviedla, že má v pláne túto sieť reštrukturalizovať. Skupina predpokladá, že reštrukturalizáciou siete ročne ušetrí päť miliárd eur, upozornil taliansky denník Milano Finanza.
Štvrtá najväčšia automobilka sveta berie do úvahy nadchádzajúcu reguláciu odvetvia a sieť distribúcie a nadväzujúcich služieb chce lepšie prispôsobiť nástupu elektrických áut, uviedla skupina. Terajšia zmluva vypovie na konci mesiaca. Predajcovia a servisy budú mať dva roky na prispôsobenie. Novú distribučnú sieť Stellantis vyberie po vypovedaní zmlúv.
Pracovníci trnavskej automobilky dostanú bonus a prilepšenie k platu. Podnik sa opäť zastavil
Skupina chce presadiť model distribúcie, ktorý sa zakladá na sieti zastupujúcej viac značiek. Zákazníci budú podľa spoločnosti ťažiť z toho, že budú môcť všetko spojené s vozidlom vyriešiť na jednom mieste, ktoré bude poskytovať širšie spektrum služieb.
Skupina Stellantis vznikla spojením taliansko-americkej automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francúzskeho konkurenta PSA. Fúzia priviedla dohromady značky francúzskej skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS so značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
Trnavský Stellantis ponúkne zamestnancom individuálne dohody. Na rade sú odborári
Lobistická skupina Európska rada pre automobilový obchod a opravy (CECRA) uviedla, že bude priebeh reštrukturalizácie pozorne sledovať. Pripomenula, že rakúsky súd nedávno značke Peugeot zakázal, aby sa na platbách predajcov odrážali výsledky z dotazníkov spokojnosti klientov, a rovnako tak zakázal dotovať ceny vozidiel v predajniach, ktoré vlastní automobilka