Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa preto rozhodla križovatku formou dodatku preradiť k prakticky dokončenému susednému úseku diaľnice z Hričovského Podhradia.

„Prvé predbežné rokovanie so zhotoviteľom prebehlo,“ potvrdila hovorkyňa NDS Michaela Michalová s tým, že spoločnosť aktuálne pripravuje zadanie na minimálny rozsah prác potrebných pre sprejazdnenie úseku.

Diaľnicu D1 okolo Žiliny postavila skupina Doprastav – Strabag – Váhostav – Metrostav za viac než 427 miliónov eur. Dodatkom sa suma navýši približne o pät miliónov eur.

Výhodnejšie asi po starom

Práce na stavbe by sa mali obnoviť ešte v septembri tohto roka. „Predpoklad sprejazdnenia privádzača do mesta Žilina je reálny v prvom štvrťroku 2020,“ avizoval minulý týždeň generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin. Rýchlosť postupu prác bude do značnej miery závisieť aj od počasia, najmä v zimnom období.

Na dostavanú križovatku bude nadväzovať privádzač, po ktorom sa premávka z diaľnice dostane do mesta. Po prieťahoch v príprave podkladov a vypísaní súťaže by mal byť dostavaný na budúci rok na jar.

Otázne však ostáva, nakoľko

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa