Stav železničnej infraštruktúry Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) je bezpečný a prevádzka je zabezpečená podľa platných predpisov, technických noriem a zákonov. ŽSR tak reagovali na pondelkové vyjadrenie Asociácie železničných dopravcov Slovenska (AROS), podľa ktorej je stav železničných tratí na Slovensku alarmujúci a rušňovodiči sa po nich obávajú jazdiť. Na zlý stav slovenských železníc upozornili aj českí rušňovodiči.

Postoj železníc

„Železnice Slovenskej republiky sa dôrazne ohradzujú voči subjektívnemu a účelovému názoru Asociácie železničných dopravcov Slovenska. Stav infraštruktúry ŽSR je bezpečný a prevádzka po nej je zabezpečovaná podľa platných predpisov, technických noriem a zákonov. Uvedené vyjadrenie združenia považujeme za dehonestáciu práce a úsilia tisícok zamestnancov ŽSR,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Vladimíra Bahýlová.

„Všetky tieto prostriedky sú smerované účelovo na presné miesta opravných prác a, navyše, prostredníctvom akcií tzv. jednoduchej reprodukcie začína ŽSR realizovať rozsiahle opravné práce na konkrétnych úsekoch, kde zároveň očakávame dosiahnutie požadovanej kvality cestovania,“ vysvetlila Bahýlová.

Kritika zo strany rušňovodičov

AROS upozornil aj na list rušňovodiča Českých dráh Jiřího Vondru, ktorý prirovnal slovenskú železničnú infraštruktúru k tankodrómu. Výkon služby na tratiach ŽSR je podľa neho náročný nielen pre vozidlá, ale aj pre rušňovodičov a hraničí s možným vznikom mimoriadnych udalostí. Vedenie Českých dráh preto pozval na inšpekčnú jazdu, na ktorej sa mali zúčastniť aj zástupcovia ŽSR.

„Spomenuté vyjadrenie rušňovodiča Českých dráh sa týka úseku Kúty - Štúrovo. Vzhľadom na fakt, že na dotknutom úseku evidujeme tri obmedzenia traťovej rýchlosti, a to v celom tomto 206 kilometrov dlhom úseku,“ uviedla Bahýlová.

Dodala, že v úseku medzi Kútmi a Devínskou Novou Vsou v súčasnosti robia rozsiahlejší výrub porastov. „Zdôrazňujeme, že v tomto úseku sa v blízkej dobe začína modernizácia úseku, teda výrub bude len na miestach, kde môže byť ohrozená viditeľnosť návestidiel, a to najmä vzhľadom na účelné vynaloženie prostriedkov ŽSR, keďže očakávame rozsiahly výrub zhotoviteľom stavby,“ doplnila Bahýlová s tým, že tento i každý spravovaný úsek ŽSR je bezpečný a prispôsobený na riadnu prevádzku.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke zdeformovaná časť novej električkovej trate v bratislavskej Petržalke 29. júna 2016. FOTO TASR - Jakub Kotian
Neprehliadnite

Slovenské železnice sú ako tankodróm, jazdiť po nich sa boja už aj rušňovodiči