Víkendové vlaky zo Zohora do Plaveckého Podhradia budú priamym pokračovaním osobných vlakov na trati Záhorská Ves – Zohor, kde už v súčasnosti jazdia. Súčasťou vlaku bude aj vozeň na prepravu bicyklov. Spoje na regionálnej trati budú zaradené do Integrovaného dopravného systému BSK, takže cestujúci v nich využijú aj prestupné lístky na prímestské autobusy a bratislavskú MHD. Vlaky Zohor - Plavecké Podhradie budú jazdiť v soboty a nedele od 29. apríla do 1. októbra.

Riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček povedal, že obnovenie osobnej železničnej dopravy zo Zohora do Plaveckého Podhradia bolo možné len vďaka objednávke a financovaniu bratislavskej krajskej samosprávy. „Trať vedie popri pohorí Malé Karpaty, takže obľúbené turistické ciele ako Plavecký hrad, vrchy Vysoká alebo Vápenná sa stanú v sezóne dostupné aj vlakom,“ uviedol K. Martinček.

Vlakové spojenie Medzilaborce – Łupków bude v prevádzke počas víkendov od 1. júla do 3. septembra. Vlaky budú premávať priamo z poľských miest Sanok a Rzeszów. V súčasnosti je možné cestovať vlakom cez spoločnú hranicu medzi Slovenskom a Poľskom len na Kysuciach osobnými vlakmi Čadca – Zwardoń. Diaľkové vlaky a priame nočné vozne spájajúce Maďarsko, Bratislavu a Poľsko jazdia cez Českú republiku.

„Aj v tomto prípade pôjde o vlaky predovšetkým pre turistov. Našim cestujúcim sa otvára cesta vlakom cez Lupkovský tunel do turisticky atraktívneho poľského regiónu, napríklad ku skanzenu v Sanoku alebo hrebeňu východných Karpát,“ poznamenal K. Martinček. Vlaky budú vedené súpravami poľských železníc s poľským personálom, na Slovensku ich však bude prevádzkovať ZSSK a budú zaradené do zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme s Ministerstvom dopravy a výstavby SR.

„Vlaky do Poľska budú v Medzilaborciach podľa možností nadväzovať na ďalšie spoje. Napríklad, z Bratislavy sa turista môže dostať nočným vlakom do Humenného, odtiaľ ráno do Medzilaboriec a prestúpiť na vlak do Poľska,“ priblížil K. Martinček.

Prvá pravidelná zmena cestovného poriadku prináša aj ďalšie úpravy. Pre modernizáciu traťového úseku medzi Žilinou a Dolným Hričovom budú posunuté časy dvoch rýchlikov a ôsmich regionálnych vlakov na trase Žilina – Bratislava a späť. Odchádzať zo Žiliny budú skôr než teraz alebo prichádzať neskôr. Bude tiež potrebné nahradiť autobusmi šesť prímestských vlakov na trase Žilina – Púchov. Nedeľný „posilový“ rýchlik Chopok z Košíc do Bratislavy bude mať zmenené časy odchodov a príchodov v úseku Nové Mesto nad Váhom – Bratislava.

ZSSK v súvislosti s rozšírením a zmenou jazdy vlakov InterCity od 1. februára v prvej zmene cestovného poriadku optimalizuje prípoje na východnom Slovensku, v Košiciach (smer Humenné, Čierna nad Tisou), v Kysaku (smer Prešov – Lipany), v stanici Poprad – Tatry a v Štrbe (smer Štrbské Pleso).