Stámilióny z mýtnych poplatkov by po novom nemali smerovať na účet súkromnej firmy. Štát má podľa ministra dopravy Andreja Doležala dostatok kapacít na to, aby mýto spravoval sám. Najskôr však musí nový systém kúpiť. Prvý z tendrov by mala Národná diaľničná spoločnosť vyhlásiť ešte na jeseň, ale ak aj súťaže prebehnú bez problémov, spustiť systém včas nestihne.
Koľko dier má diaľničné mýto a ako ich možno upchať
Predlžovať nevýhodnú zmluvu s firmou SkyToll, ktorá mýto vyberá dnes, minister odmieta. Ak starý mýtnik neustúpi, autodopravcovia si zrejme budú nejaký čas kupovať elektronické známky, podobne ako ostatní motoristi. Štátom spravovaný výber mýta sa zrejme spustí až v roku 2024, má byť však výrazne lacnejší a efektívnejší, ako ten súčasný.
Koniec súkromného mýtnika
O výber diaľničného mýta na slovenských diaľniciach, rýchlocestách a cestách prvej triedy sa dnes stará súkromná firma SkyToll. Zmluvou z roku 2009 si však štát od súkromníka neobjednal produkt, teda samotný systém, ale službu jeho prevádzkovania. Zmluva vyprší na konci roka 2022 a štát tak ostane bez systému aj bez mýtnika.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?