Znamená to, že začína plynúť tridsaťdňová lehota a ak sa počas nej nikto neodvolá, od polovice mája bude Starý most v prevádzke pre peších a cyklistov. Primátor pôvodne avizoval sprístupnenie mosta pre peších a cyklistov na február až marec. Električková trať do Petržalky bude skolaudovaná neskôr, podľa neoficiálnych informácií v júni.

Aby mohol byť projekt preplatený z eurofondov, mesto Bratislava prevzalo od konzorcia vedeného firmou Eurovia do vlastníctva zrekonštruovaný Starý most už 16. decembra minulého roka.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Začala sa 2. decembra 2013 rozoberaním mostnej konštrukcie, v januári 2014 uzavreli Štúrovu ulicu a demontovali koľajnice.

Rekonštrukcia sa naťahovala

Naťahovanie prác na rozkopanej Štúrovej ohrozilo mnohé prevádzky, známa vývarovňa Karmina ukončila svoju činnosť. V júni 2014 práce zastavil pyrotechnický prieskum, keďže bolo potrebné preveriť informácie o možnej nevybuchnutej munícii v Dunaji.

Pracovať sa opäť začalo v septembri 2014 búraním dvoch pilierov, ktoré nahradil jeden nový, ďalší pilier rekonštruovali. Vo februári tohto roka začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, brehy Dunaja spojila koncom októbra.

Aj pre európske lode

Nový Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov a štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Zbúraním starých a výstavbou nového piliera sa v Dunaji rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov.

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Hodnota zákazky bola 58,8 miliónov eur bez DPH. 85 percent hradí EÚ, 10 percent štát a 5 percent mesto Bratislava.