Starostka Podunajských Biskupíc a predsedníčka petičného výboru Alžbeta Ožvaldová prvú časť žiadosti zdôvodňuje tým, že spomínaný úsek je z hľadiska dopravného zaťaženia najproblematickejší. 

Starostovia taktiež poukázali na fakt, že po dokončení R7, ktorá má tieto neúmerne zaťažené obce obísť, by sa cesta medzi Bajkalskou ulicou v Bratislave a Dunajskou Lužnou skrátila na sedem až desať minút. „Súčasný stav, keď tri kilometre na tomto úseku prechádzate 40 až 50 minút, sa jednoducho musí skončiť,“ skonštatoval starosta Rovinky Milan Bombala pre TASR. 

Predsedníčka A. Ožvaldová zároveň upozornila tiež, že by nemala byť spochybňovaná samotná výstavba ani realizácia prostredníctvom PPP. „Súkromno-verejné partnerstvo odporúčalo nielen súčasné, ale aj predchádzajúce vedenie ministerstva dopravy pod vedením Jána Figeľa i Národná diaľničná spoločnosť, preto žiadam, aby táto téma nebola zneužívaná pre politickú kampaň,“ cituje ju TASR.

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo si myslí, že spoločná iniciatíva starostov je najlepším spôsobom, ako bojovať o urýchlené začatie výstavby. Petičné hárky za urýchlenú výstavbu D4 a R7 bude možno nájsť na webových stránkach spomínaných obcí, rovnako aj na stránke Bratislavského samosprávneho kraja. Starostovia chcú zbierať podpisy až dovtedy, kým sa obchvat nezačne reálne stavať.

Minister dopravy Ján Počiatek pre TASR povedal, že túto aktivitu chápe. Informoval zároveň, že v súčasnosti prebieha súťaž, ktorá ide podľa harmonogramu. Na konci roka by podľa neho mohol byť víťaz tendra a zhotoviteľ stavby známy - pokiaľ sa situácia výraznejšie neskomplikuje.

K postupnosti výstavby, o ktorej majú starostovia vlastnú predstavu, sa rezort konkrétnejšie nevyjadril. Podľa hovorcu ministerstva Martina Kóňu je potrebné zosúladiť ju tak, aby diaľnica dávala funkčný zmysel. „V rámci tejto súťaže však, samozrejme, budeme tlačiť na budúceho zhotoviteľa, aby čo najskôr odovzdal ucelené diaľničné celky do užívania motoristickej verejnosti,“ dodal M. Kóňa pre TASR.