Ambíciu zlepšiť havarijný stav dôležitých ťahov pritom mala najvyššiu vládnu podporu. „Som rád, že sa pánovi ministrovi podarilo na nasledujúce štyri roky vyčleniť s pánom ministrom financií z rozpočtu špeciálnu injekciu v objeme dvesto miliónov eur na obnovu a údržbu ciest I. triedy,“ pochválil v závere minulého roka ministra dopravy Arpáda Érseka premiér Peter Pellegrini.

Súťaž na nevídane štedrú opravu ciest prvej triedy vyhlásila Slovenská správa ciest (SSC) v polovici mája. Kontrolóri z ÚVO však na konci júna plynutie všetkých lehôt v rámci tendra stopli. Voči podmienkam súťaže sa totiž objavili námietky.

Zvláštne pravidlá súťaže

Z verejnej súťaže mala vzísť trojica úspešných uchádzačov, s ktorými chcela SSC podpísať rámcovú zmluvu. Tí by následne o opravu konkrétnych úsekov súťažili v aukcii.

„Výsledkom elektronickej aukcie bude uzatvorenie čiastkovej zmluvy s úspešným uchádzačom, ktorý sa v e-aukcii umiestnil na prvom mieste v poradí,“ znel plán SSC, pričom práve táto forma súťaže mala zabezpečiť, že cesty budú opravovať flexibilnejšie a rýchlejšie vo všetkých regiónoch Slovenska.

Do takto nastaveného tendra sa však 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa