Vďaka tomuto projektu vyrastie na diaľniciach D1 a D2 štrnásť nových plniacich staníc CNG (stlačený zemný plyn) a tri nové plniace stanice LNG (skvapalnený zemný plyn).
Súčasťou projektu SPP je aj výstavba prvého zariadenia na skvapalňovanie zemného plynu na Slovensku, čím sa vytvoria predpoklady na zásobovanie všetkých segmentov dopravy vrátane riečnej dopravy LNG.
Projekt fueLCNG si vyžiada investície v objeme 21 mil. eur. V rámci výzvy Nástroj na prepájanie Európy získal aj grant od eurokomisie vo výške takmer 15,7 milióna eur.
„Považujeme výraznejšie rozšírenie využívania zemného plynu v doprave, ako ekologickej alternatívy ku konvenčným palivám, za jednu zo svojich priorít,“ povedal na oficiálnom predstavení projektu generálny riaditeľ SPP Štefan Šabík.
Projekt sa podľa neho neobmedzuje len na cestnú dopravu. „Chceme sprístupniť LNG ako palivo v prístave Bratislava, pre riečnu dopravu momentálne neexistuje iná alternatíva náhrady nafty ako LNG,“ dodal Š. Šabík. SPP podľa neho v tejto oblasti vidí veľký rastový potenciál.
Partnerom SPP v tomto projekte je Európske zoskupenie hospodárskych záujmov Danube LNG, ktoré ma na starosti študijnú časť a vedeckú publikačnú činnosť. Spustenie prevádzky plniacich staníc je naplánované na rok 2020.