V stredu vykázali najväčšie retailové spoločnosti vyššie tržby, ako sa očakávalo, keďže zákazníci aj napriek raketovému rastu cien za potraviny naďalej platili viac za tovary, ako je káva Nescafe. Podobne aj výrobca pracích prostriedkov Tide, spoločnosť P&G, prekonala odhady štvrťročných tržieb a zisku, k čomu prispelo zvýšenie cien všetkých produktov od šampónu Head & Shoulders po holiace strojčeky Gillette, aj keď ich príjmy zo zahraničných trhov zaťažil silnejší dolár.
Retailové spoločnosti, ktorým sa obzvlášť darilo v čase pandémie covidu-19, vedú aj v čase globálnej krízy. Dôvodom bolo v niektorých krajinách najskôr prehnané vytváranie domácich zásob spotrebiteľmi a v súčasnosti ľudí odrádzajú najmä vysoké ceny komodít.
Dopyt po potravinách a spotrebnom tovare pre domácnosti zatiaľ klesá pomalším tempom než po výrobkoch, ako sú odev a elektronika, keďže spotrebitelia uprednostňujú výdavky na základné položky. Ľudia sú nútení platiť viac za výrobky každodennej spotreby, tak retailové firmy zostávajú aj počas inflácie víťazmi a udržiavajú si dvojciferné marže.
Britský index spotrebiteľských cien sa v septembri zvýšil o 10,1 percent, čo bolo spôsobené najväčším skokom cien potravín od roku 1980. V septembri inflácia v eurozóne prekonala prognózy a dosiahla takmer 10 percent. Ceny v Spojených štátoch medzitým vzrástli o 8,2 percent, čo však odľahčilo peňaženky spotrebiteľov, ktorí už teraz míňajú viac na účty za palivo a splátky hypoték.
Spoločnosť Nestlé zaznamenala najvýraznejší deväťmesačný nárast tržieb od roku 2008. Organické tržby, ktoré znižujú vplyv menových pohybov a akvizícií, sa za deväť mesiacov do konca septembra zvýšili o 8,5 percent.
Napriek vysokým tržbám sa niektorí analytici obávajú, že zvýšenie cien čoskoro zatlačí na spotrebiteľov, čo by mohlo spôsobiť, že niektoré výrobky by si v čase krízy nemohli dovoliť. To by následne vyústilo do poklesu objemu predaja v celom odvetví.