Americká spoločnosť Colgate-Palmolive zaznamenala v druhom štvrťroku tohto roka rast čistého zisku takmer o polovicu. Výsledky spoločnosti podporil pokračujúci dopyt po jej výrobkoch aj po zvýšení cien.
Svetový výrobca spotrebného tovaru oznámil za druhý štvrťrok čistý zisk na úrovni 731 miliónov dolárov. V rovnakom období minulého roka vykázala firma zisk 505 miliónov dolárov.
Po úprave o mimoriadne položky dosiahla firma zisk 753 miliónov dolárov, čo na akciu predstavuje 91 centov. Analytici počítali s upraveným ziskom na úrovni 87 centov.
Tržby Colgate-Palmolive dosiahli 5,06 miliardy dolárov, čo medziročne predstavuje rast takmer o päť percent. Aj v tomto prípade firma mierne prekonala odhady analytikov. Tí počítali s tržbami na úrovni 5,01 miliardy dolárov.
K lepším výsledkom dopomohli vo veľkej miere zvýšené ceny, ktoré zákazníci prijali a naďalej pokračovali v nákupoch tovarov od Colgate-Palmolive. Firma zvýšila ceny svojich produktov v druhom štvrťroku o 4,2 percenta.
Spoločnosť následne zlepšila vyhliadky na celý rok. Čo sa týka zisku, očakáva jeho rast o osem až 11 percent, zatiaľ čo pôvodne počítala s rastom na strednej až hornej úrovni jednocifernej stupnice. V prípade tržieb na organickej báze zlepšila odhad rastu z pôvodne uvádzanej úrovne päť až sedem percent na rast o šesť až osem percent.