Internetová bezpečnosť
Koncept internetového podvodu mnoho zákazníkov pozná. Napriek tomu však počas obdobia častejších nákupov hrozí, že ich podvodníci napália. Málokto si totiž v zhone bežného dňa pamätá všetky objednávky, a tak automaticky reaguje aj na textovú správu, ktorá by mu inak bola podozrivá.
Viac sofistikované sú aj podvodné emaily, ktoré už nie sú plné gramatických chýb. Často skôr nabádajú na kliknutie na odkaz, na ktorom sa zákazník dozvie niečo o novej akcii alebo môže niečo vyhrať. Pozor si treba dať aj na zneužitie mien známych obchodných značiek.
Napríklad spoločnosť Alza.sk upozorňuje na prípad správ v aplikácií Messenger. Používateľ dostane zdanlivo od svojho kontaktu žiadosť o zaslanie svojho mobilného čísla, za ktorou nasleduje ponuka „darčekového poukazu“ s logom spoločnosti. Odosielateľ následne požaduje odovzdanie kódu z doručenej SMS, ktoré vedie k finančným stratám.