SkyToll zinkasoval na mýte od januára do konca septembra 138,98 milióna eur, zatiaľ čo v rovnakom období vlani to bolo 118,14 milióna eur.

Slovensko na začiatku roka rozšírilo spoplatnenú sieť ciest a zaviedlo mýto aj za prejazd kamiónov a autobusov cez mestá a obce. Platiť začali aj nové sadzby mýta, ktoré zvýhodňujú ekologické vozidlá na úkor starších automobilov.

Spomínané zmeny prispeli k zvýšeniu výberu mýta najmä v prvom štvrťroku, keď dopravcovia zaplatili na poplatkoch medziročne viac o 35 percent. V polovici marca ministerstvo dopravy od spoplatnenia prejazdu nákladných vozidiel a autobusov cez mestá a obce stúpilo a to po protestoch autodopravcov. Rozhodnutie sa dotklo odhadom asi 980 kilometrov ciest.

Vlani výber mýta na Slovensku stúpol o 2,3 percenta na rekordných 159 miliónov eur. Plateniu poplatkov za prejazd po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných úsekoch ciest prvej triedy podliehajú autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony.