Medzi mnohými zaujímavosťami zo sledovaného roka 1. januára 2023 - 31. decembra 2023 spoločnosť zaznamenala pokrok v mnohých bodoch, na ktoré sa zamerala, vrátane:

  • Emisie v rozsahu 1 a 2 sa znížili o 16 %
  • Recyklácia 96,7 % odpadu spoločnosti
  • Zníženie spotreby jednorazových plastov o 57 %
  • Výroba nákladných tašiek s minimálne 70 % podielom recyklovaných materiálov na úrovni skupiny a dosiahnutie 100 % recyklovaných materiálov v obaloch pre dodávky na všetkých svojich prevádzkach na európskych trhoch
  • Spustenie akadémie Trendyol „Transformation Together Academy“, ktorá poskytuje školenia o udržateľnosti pre celý ekosystém spoločnosti
  • Otvorenie prvého digitálneho centra spoločnosti Trendyol „Village of Tomorrow“ v spolupráci s UNDP s cieľom poskytnúť možnosti digitálneho vzdelávania ženám a znevýhodneným skupinám vo vidieckych oblastiach Turecka
  • Pokračujúca podpora obetiam minuloročného ničivého zemetrasenia na juhovýchode Turecka.

Program Trendyol Sustainability Impact, ktorý bol vytvorený pred dvoma rokmi s cieľom poskytnúť rámec na realizáciu zmysluplných opatrení v rámci dvoch pilierov - planéta a ľudia - zahŕňa oblasti ako znižovanie emisií uhlíka, odpadové hospodárstvo, udržateľné materiály, práva pracovníkov a sociálny vplyv. Spoločnosť bola prvou tureckou firmou v oblasti e-commerce, ktorá takýto program navrhla v spolupráci s viac ako 2 000 zainteresovanými stranami v Turecku vrátane zamestnancov, zákazníkov, akademikov, mimovládnych organizácií, obchodných partnerov a dodávateľov.

Medzi kľúčové dlhodobé ciele spoločnosti Trendyol patrí získanie certifikácie nulového odpadu pre všetky prevádzkové centrá do roku 2025; výroba 20 % produktov z udržateľných materiálov do roku 2030; dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2040 znížením uhlíkovej stopy svojich prevádzok a hodnotového reťazca a dosiahnutie tohto cieľa v celom hodnotovom reťazci do roku 2050.

Okrem ekologických iniciatív sa spoločnosť Trendyol naďalej zaväzuje k prekonávaniu digitálnej priepasti a podpore rovnosti príležitostí. Prostredníctvom projektov so sociálnym vplyvom, ako sú Dedina zajtrajška, Múzeum Turecka a Dobré hnutie, podporuje vzdelávanie, posilnenie postavenia žien, podporu mimovládnych organizácií, podnikanie a digitálne vzdelávanie v odľahlých oblastiach Turecka.

S cieľom podporiť udržateľné postupy v celom svojom ekosystéme, najmä pri rozširovaní svojej medzinárodnej pôsobnosti, spoločnosť Trendyol tento rok spustila program Transformation Together Academy. Tento program, vyvinutý v spolupráci s renomovanými tureckými akademickými inštitúciami, ponúka školenia na témy udržateľnosti pre zamestnancov, dodávateľov a obchodných partnerov.

Erdem Inan, generálny riaditeľ spoločnosti Trendyol Group, uviedol: „S našou medzinárodnou expanziou zostáva náš plán udržateľného rozvoja stredobodom našej činnosti. Prostredníctvom cieľov a aktivít, ktoré sme si stanovili, nás tento plán usmerňuje v rôznych pracovných oblastiach a kľúčových témach, a preto ma teší pokrok, ktorý sme za posledných 12 mesiacov dosiahli. Uvedomujeme si, že všetci musíme napredovať a robiť viac, takže spustenie našej „Transformation Together Academy“ je dôležitým míľnikom. Akadémia bude ponúkať školenia v oblasti udržateľnosti celému nášmu ekosystému na všetkých našich trhoch s cieľom urýchliť transformačný dopad našich aktivít v oblasti udržateľnosti a sociálneho vplyvu.“

Spoločnosť Trendyol stála aj na čele podpory obetí minuloročných ničivých zemetrasení v Turecku, keď okrem iných cenných iniciatív prispela na pomoc sumou viac ako 50 miliónov dolárov, poskytla logistické a prevádzkové odborné znalosti národným a miestnym vládnym agentúram a získala podporu globálnych partnerských platforiem na získavanie finančných prostriedkov prostredníctvom ich vlastných zákazníckych sietí. Táto podpora pokračovala spustením projektu Earthquake Support Programme, ktorý poskytuje úľavy z provízií predajcom a pokračuje v poskytovaní pomoci ľuďom v najviac postihnutom regióne.

Celá správa o udržateľnosti za rok 2023 je k dispozícii na webovej stránke spoločnosti Trendyol. Správa bola vypracovaná v súlade so štandardmi Global Reporting Initiative (GRI) a overená prostredníctvom auditov nezávislých tretích strán.

O spoločnosti Trendyol:
Spoločnosť Trendyol bola založená v Istanbule v roku 2010 a odvtedy sa stala prvým tureckým decacornom a jednou z popredných svetových e-commerce platforiem. Trh spája viac ako 250 000 predajcov a značiek so 40 miliónmi zákazníkov na špecializovaných aplikáciách v miestnych jazykoch v Turecku, Nemecku, Azerbajdžane, štátoch Perzského zálivu a najnovšie aj v Českej republike, na Slovensku, v Rumunsku, Poľsku, Maďarsku, Bulharsku a Grécku.