Spoločnosť Spotify, ktorá prevádzkuje najväčšiu svetovú službu pre streamovanie hudby, oznámila, že jej zamestnanci môžu odteraz pracovať odkiaľkoľvek. Môžu si vybrať, či to bude z domu či z kancelárie, a prípadne aj geografické miesto. Rozhodnutie vychádza z predpokladu, že práca je viazaná na činnosť, a nie na dochádzku do kancelárie, uviedla švédska spoločnosť. Efektivita sa podľa nej nemeria počtom hodín strávených v kancelárii. Slobodou výberu chce Spotify okrem iného umocniť výkonnosť a zlepšiť rovnováhu medzi prácou a osobným životom.
U mnohých spoločností sa práca premiestňuje do systémov založených na cloudovej technológii a pracovné porady sa usporadúvajú online. Ľudia si zvykajú na prácu z domu, pretože preočkovanie populácie proti covidu-19 môže trvať dlhšie ako polovicu roka 2021, napísala agentúra Reuters.
Avast poskytne zamestnancom nekonečnú dovolenku aj zariadenie kancelárie na doma
Spotify drží krok s inými technologickými spoločnosťami, ktoré majú v pláne zachovať aj v budúcnosti niektoré nové prístupy k práci, ktoré si vynútila pandémia. Napríklad americký výrobca podnikového softvéru Salesforce.com alebo spoločnosť Twitter, ktorá prevádzkuje rovnomennú sociálnu sieť, už prešli k čiastočnej alebo trvalej práci z domu.
Spoločnosť Spotify v štvrtom štvrťroku zvýšila tržby o 17 percent na 2,17 miliardy dolárov. Počet predplatiteľov prémiovej služby, ktorá tejto švédskej spoločnosti generuje väčšinu tržieb, v poslednom kvartáli vzrástol medziročne o 24 percent a presiahol 155 miliónov. Dopyt po streamovaní hudby sa za pandémie zvýšili.