Americká nápojová spoločnosť PepsiCo v druhom štvrťroku zvýšila tržby medziročne o 0,8 percenta na 22,5 miliardy dolárov. Spoločnosť to vo štvrtok oznámila v tlačovej správe. Pre nižší dopyt po pochutinách je ale rast slabší, ako sa čakalo. Akcie podniku tak ešte pred začiatkom štvrtkového obchodovania odpisovali viac ako dve percentá.
Čistý zisk vzrástol medziročne o 12 percent na 3,1 miliardy dolárov, čím prekonal očakávania trhu. Zisk prepočítaný na jednu akciu stúpol na 2,28 dolára, pričom trh očakával rast na 2,16 dolára.
Zisk sa podľa výkonného riaditeľa Ramona Laguartu zvýšil napriek vysokej porovnávacej základne z minulého roka a napriek dopadom sťahovania niektorých potravinárskych produktov dcérskej firmy Quaker Foods North America z trhu. Tržby tejto divízie klesli, rovnako ako obrat severoamerickej potravinárskej divízie Frito-Lay.
Spoločnosť PepsiCo v posledných dvoch rokoch prikročila k zvyšovaniu cien v dôsledku zdražovania surovín aj balenia. V prvom štvrťroku tohto roka firma zdražela o päť percent a v druhom štvrťroku o ďalších päť percent.
Medzi produkty PepsiCo popri nápojoch Pepsi patria limonády ako Mountain Dew a Mirinda, alebo čipsy Lay's.