Keď Bob Iger začal druhý mandát ako CEO Disney, firma bola v ťažkej situácii. Práve oznámila slabé hospodárske výsledky, zápasila s nepopulárnymi obchodnými krokmi a trpela zlou povesťou po predchodcovi Bobovi Chapekovi.
O rok neskôr začal B. Iger dávať Disney do poriadku, píše Business Insider. Vo februári predložil sľubnú správu o výnosoch, oznámil partnerstvá s Epic Games a Taylor Swiftovou a spustil športovú streamovaciu platformu. „Vstúpili sme do novej éry,“ povedal investorom, čím narážal na správy, že film „Eras Tour“ o speváčke Taylor Swiftovej bude exkluzívne streamovaný na Disney+. V dôsledku toho cena akcií spoločnosti dostala veľmi potrebný impulz a investori zamietli verejnú výzvu aktivistického investora Nelsona Peltza, aby prevzal kontrolu nad spoločnosťou.
Oslavy netrvali dlho. Upadajúci TV biznis a slabá návštevnosť kín dostali firmu do významných problémov. Snáď najviac znepokojujúce je, že Disney stráca monopol na deti. Disney Channel, kedysi brána k všetkému zaujímavému, klesol z top 10 sietí s takmer dvomi miliónmi priemerných denných divákov v hlavnom vysielacom čase v roku 2014 na 80. miesto s chabými 132-tisícmi v roku 2023.
Deti teraz sledujú rozprávky na streamovacích platformách. Z tohto pohľadu je YouTube kráľom. Mladý divák radšej zadarmo sleduje krátke videá namiesto celovečerných TV epizód a filmov. V apríli analytická spoločnosť Nielsen odhadla, že deti vo veku od dvoch do 11 rokov sledovali trikrát viac YouTube ako obsah na Disney+. V roku 2022 mal Disney dáta, ktoré potvrdzujú, že viac ako 60 percent predplatiteľov Disney+ sú dospelí.
Deti, ktoré sledujú Disney videá na YouTube, zrejme nebudú potrebovať Disney+. To znamená existenčný problém. Bez stabilného prúdu detí, ktoré vyrastajú s obsahom Disney, sú aj ostatné časti podnikania, ako sú zábavné parky a tovar, stratové. Ak sa nepodarí znovu získať srdcia mladej generácie, spoločnosť v hodnote 185 miliárd dolárov riskuje, že stratí fanúšikov v prospech iných značiek, konštatuje Business Insider.