Akcie firmy Sony poklesli o viac ako 10 percent po tom, čo firma Microsoft oznámila dohodu o kúpe spoločnosti Activision Blizzard v hodnote 69 miliárd dolárov. Ide o najvyšší pokles od októbra 2008.
Firma Microsoft touto kúpou vystupňovala svoju sériu výdavkov s cieľom zaistiť si aktíva duševného vlastníctva pre svoju Xbox Game Pass službu, a spôsobila, že hodnota firmy Sony za jediný deň klesla o 20 miliárd dolárov.
Výzva pre firmu
Snaha prilákať platiacich predplatiteľov pôsobivým portfóliom hier predstavuje výzvu pre obchodný model firmy Sony, ktorý sa spolieha na vysokoprofilové exkluzívne herné tituly a predaj hardvéru. Hry a sieť služieb predstavuje približne 30 percent jej výnosov, píše Bloomberg.
Firma Microsoft v utorok oznámila, že má v rámci služby Xbox Game Pass viac ako 25 miliónov predplatiteľov. Podľa Phila Spencera, šéfa Xbox divízie, firma „ponúkne toľko hier od spoločnosti Activision Blizzard, koľko v rámci služieb Xbox Game Pass a PC Game Pass môže“.
Tituly Call of Duty, Diablo a World of Warcraft patria medzi niekoľko najúspešnejších franšíz, ktoré vznikli pod značkou Activision Blizzard.
Investori majú obavy
Firma Sony si naprieč niekoľkými generáciami herných konzol PlayStation a Xbox konzistentne drží pred firmou Microsoft náskok, pokiaľ ide o predaje a exkluzívne hry. Avšak teraz, keď jej rival naznačil, že je odhodlaný voľne míňať peniaze na to, aby tento náskok znížil, bude firma Sony pod tlakom na to, aby zareagovala.
„Sony bude mať problém vyrovnať sa firme Microsoft, pokiaľ ide o peniaze, ktoré môže minúť na kúpu duševného vlastníctva k populárnym hrám,“ povedal analytik spoločnosti Morningstar Kazunori Ito.
„Z klesajúcich akcií vyplýva, že investori majú obavy, že firma Sony nemusí byť schopná vyhrávať, ak sa priemysel skutočne odkloní od modelu založenom na hardveri,“ dodal.