Podľa štátneho úradníka, ktorý v stredu hovoril s novinármi pod podmienkou zachovania anonymity, Spojené štáty vyslali odkaz prostredníctvom svojho veľvyslanectva v Berlíne, v ktorom sa hovorí, že Čína nemá v prístave kontrolný podiel.

Nemecko teda nakoniec povolilo čínskemu štátnemu lodnému konglomerátu Cosco Shipping Holdings Co. odkúpiť 24,9-percentný podiel v jednom z hamburských prístavných terminálov.

To je len tesne pod hranicou, ktorá sa v Nemecku považuje za blokujúcu menšinu. Kancelár Olaf Scholz pôvodne podporoval predaj podielu jedného zo štyroch prístavných terminálov spoločnosti Hamburg Hafen and Logistik vo výške 35 percent.

Štátny úradník, ktorý vystupoval v čase, keď do Nemecka pricestoval minister zahraničných vecí Antony Blinken na stretnutie ministrov zahraničných vecí skupiny G7, uviedol, že Bidenova vláda, podobne ako pred ňou aj Trumpova vláda, spolupracuje s európskymi lídrami na dôkladnom preskúmaní investícií v strategických odvetviach, aby nad nimi neprevzali kontrolu autokratické mocnosti, ako je Čína.

Scholz v piatok pricestoval do Číny s delegáciou, ktorej súčasťou je aj generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen, Oliver Blume. Americkí predstavitelia sa obávajú, aby nemecký líder príliš nepreviazal hospodárstvo svojej krajiny na Čínu. Mohlo by to vytvoriť rovnakú závislosť, akú sa snažilo využiť Rusko v súvislosti so zemným plynom po svojej invázii na Ukrajinu.

Ďalšie dôležité správy