Sony a KIRKBI, rodinná investičná firma stojaca za Legom, investujú 2 miliardy dolárov do výrobcu Fortnite Epic Games. Ide o masívnu dohodu zdôrazňujúcu nadšenie veľkých firiem z takzvaného metaverza.

Táto transakcia by ocenila výrobcu hier Epic Games na 31,5 miliardy dolárov a prichádza po tom, čo Epic Games a Lego oznámili plány na spoločný vývoj „rodinného“ metaverza pre deti.

Sony vloží do spoločnosti jednu miliardu dolárov a KIRKBI investuje rovnakú sumu.

Zmeníme budúcnosť

„Časť našich investícií je zameraná na trendy, o ktorých veríme, že ovplyvnia budúci svet, v ktorom budeme my a naše deti žiť,“ uviedol v pondelok vo vyhlásení Soren Thorup Sorensen, generálny riaditeľ spoločnosti KIRKBI.

„Táto investícia urýchli našu angažovanosť vo svete digitálneho hrania a sme radi, že investujeme do Epic Games, aby sme podporili ich cestu ďalšieho rastu s dlhodobým zameraním na budúci koncept metaverza.

Vznikajúca bublina okolo metaverza - navrhovanej siete obrovských virtuálnych svetov, v poslednej dobe strhla aj korporátny svet.

Začalo to Facebookom

Facebook odštartoval tento trend premenovaním sa na Meta a niekoľko veľkých značiek vrátane JPMorgan, Samsung a Nike začalo s touto technológiou experimentovať.

Spoločnosti ako Epic Games a Roblox hovoria o budovaní metaverza už dlho.

Epic Games sa okrem hier rozširuje aj do iných foriem zábavy a organizuje hudobné koncerty umelcov ako Travis Scott a Marshmello.

Generálny riaditeľ Epic Games Tim Sweeney povedal, že nové prostriedky pomôžu spoločnosti „urýchliť našu prácu na vybudovaní metaverza“.

Ďalšie dôležité správy

metaverse
Neprehliadnite

Investujte do nás. Nikto nedokáže splniť to, čo vám my sľúbime. Zarobíte až na druhom svete