Japonský technologický konglomerát SoftBank zvažuje, že uvedie svoju divíziu pre elektronické platby Paypay na akciový trh v Spojených štátoch. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvoláva na zdroje oboznámené so situáciou. Podľa prieskumu spoločnosti Mobile Marketing Data Labo je PayPay najrozšírenejšou mobilnou platobnou službou v Japonsku.
Podľa jedného zo zdrojov považuje SoftBank americký akciový trh za atraktívnejší ako japonský, pretože technologické firmy na ňom zvyčajne dosahujú vyššie ohodnotenie. Zdroj však upozornil, že termín vstupu stratovej divízie PayPay na burzu zatiaľ zostáva nejasný, pretože táto služba musí najprv jasne preukázať, že je na ceste k ziskovosti. Vlani v novembri jeden z vedúcich predstaviteľov spoločnosti SoftBank uviedol, že hodnota divízie predstavuje takmer bilión jenov (asi 6,4 miliardy eur).
SoftBank už skôr avizovala, že jej cieľom je uvedenie divízie PayPay na burzu. Neuviedla však, že by uvažovala o akciovom trhu v USA. Vstupy japonských podnikov na burzu v New Yorku nie sú obvyklé, upozornil Reuters.
Službu PayPay v Japonsku využíva na platenie viac ako 55 miliónov ľudí. Služba ťaží zo snahy japonskej vlády podporovať spotrebiteľov, aby menej platili hotovosťou, a naopak viac využívali digitálne platby. Divízia v uplynulom finančnom roku, ktorý sa skončil v marci, vykázala prevádzkovú stratu 11,9 miliardy jenov (zhruba 77 miliónov eur). Strata naopak výrazne klesla zo 43,2 miliardy jenov v predchádzajúcom finančnom roku.