Alpy medzi decembrom a aprílom každoročne navštívi približne 120 miliónov ľudí, ktorí sem prichádzajú za lyžovaním a snowboardovaním. No podľa správy Alpine Market Review 2024 od realitnej spoločnosti Knight Frank sú pre mnohých kupcov luxusných chalúp rovnako dôležité aktivity spojené s wellness a relaxom po dni strávenom na svahu.
Prieskum spoločnosti Knight Frank, ktorý zahŕňal približne 730 osôb s vysokým čistým imaním, ukázal, že záujem o zdravie a wellness prevyšuje tradičný záujem o lyže. Pokiaľ ide o faktory rozhodujúce pri kúpe nehnuteľnosti, wellness služby dokonca predbehli lyžiarske benefity, ako je priame prepojenie so zjazdovkami alebo blízkosť centra dediny, uvádza Business Insider.
Alpské strediská sa čoraz viac profilujú ako destinácie, kde zámožní návštevníci nájdu špičkové termálne kúpele a špecializované zdravotné procedúry. „Alpy sa stále viac vnímajú ako celoročná destinácia, kde zdravie a wellness prekonali lyžovanie,“ uviedla Kate Everett-Allenová z Knight Frank.
Lacné francúzske nehnuteľnosti skupujú Američania. Až neskôr zisťujú, v čom je háčik
Tieto trendy potvrdzuje aj správa o trhu lyžiarskych rezortov od spoločnosti Savills. Poukazuje na rast popularity wellness a medicínskych centier v luxusných zimných destináciách. Vedúci oddelenia lyžiarskych nehnuteľností v Savills Jeremy Rollason pripomenul, že záujem o zdravie a wellness v Alpách nie je novinkou. V polovici 20. storočia boli švajčiarske Alpy známe sanatóriami pre ľudí s fyzickými a psychickými zdravotnými problémami.
„Dnes moderné wellness prvky, ako sú sauny, parné kúpele a vyhrievané vonkajšie bazény, naberajú na popularite medzi kupujúcimi alpských nehnuteľností,“ uviedol J. Rollason a dodal: „Keď si niekto kúpi nehnuteľnosť v lyžiarskom rezorte, pravdepodobne má rád hory a zimné športy. Dnes je to však oveľa viac než len o tom. Poskytovatelia služieb v lyžiarskych rezortoch musia ponúknuť oveľa širšiu paletu zážitkov.“