Podľa jej ďalších slov sa výrazný pokles prejavil už v roku 2014 (78 podnetov) a pokračoval v rokoch 2015 (80), 2016 (25 podnetov). Napriek tomu sa však môžu vyskytnúť nekalé obchodné praktiky ako zavádzanie, agresívny marketing, tvrdenie, že produkt vie liečiť dysfunkcie a choroby či reklama typu nalákať a zmeniť, priblížila situáciu.
K znižovaniu počtu nelegálnych predajných a prezentačných akcií prispieva podľa nej dlhodobá cielená prevencia. „Štátne orgány, spotrebiteľské združenia a samospráva informujú najviac ohrozené skupiny spotrebiteľov o rizikách, ktoré súvisia s nákupom na takýchto akciách," konštatovala D. Krkošová.
SOI uverejňuje na webovej stránke oznámenia o týchto akciách, pripomenula D. Krkošová s tým, že v rokoch 2014 až 2017 zverejnili 7 958 oznámení, nezverejnili 458 a stornovaných bolo 10. „Napríklad v roku 2016 sa počet oznámených akcií v porovnaní s rokom 2015 výrazne znížil o 765 oznámení na 1 789," informovala.
Za štyri roky podnikatelia doručili SOI 8 426 oznámení. Dôvodmi nezverejnenia bolo, že oznamovateľ nesplnil náležitosti na jeho zverejnenie, uzavrela.