Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roka sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb o tri percentá v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Vyplýva to z analýz eCommerce Insider nákupného poradcu Heureka.

E-commerce ale mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika.

Kľúčom k výsledku tretieho kvartálu prispieva najmä september, keďže oba prázdninové mesiace patria medzi najslabšie v roku. Najvýraznejší vplyv na celkový výsledok ale malo letné počasie s nadpriemernými teplotami, o čom svedčí zoznam skokanov. Celkovo ale prevláda opatrnosť.

„Z našich dát je vidieť, že ľudia stále hľadia na cenu, veľa porovnávajú a zvažujú väčšie nákupy. Sú cenovo citlivejší, dlhšie vyhľadávajú najlepšie ponuky a čakajú na zľavy,“ povedal David Chmelař, generálny riaditeľ Heureka Group.

V porovnaní s minuloročnými hodnotami zaznamenala priemerná hodnota objednávky malý pokles. „Popularita a dostupnosť online nakupovania vrátane výhodných cien dopravy vďaka neustále rýchlo sa rozrastajúcej sieti samoobslužných miest podporujú aj menšie nákupy,“ vysvetlil Chmelař.

Skokanom je zrnková káva (+320 percent), ktorá si nachádza čoraz viac zákazníkov nakupujúcich na internete. Za zrnkovou kávou nasledujú produkty, ktoré súvisia s teplotne nadpriemerným letom – mobilné klimatizácie (+257 percent), domáce ventilátory (+160 percent), ochladzovače vzduchu (+156 percent) a klimatizácie (+70 percent). Tieto kategórie veľmi výrazne rástli aj na začiatku leta pri prvej vlne horúčav.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Výdavky do digitálnej reklamy na Slovensku v polroku vzrástli, prekonali sto miliónov eur