Minister životného prostredia Tomáš Taraba na zasadnutí Rady ministrov EÚ pre životné prostredie podporil riešenia, ktoré zlepšia konkurencieschopnosť aj slovenského automobilového priemyslu v EÚ.
Medzi hlavné body rokovania ministrov patrila otázka podielu recyklácie plastov v automobilovom sektore, narábanie s plastovými granulátmi, dohoda o percentuálnej výške recyklácie, ale tiež otázka nakladania s automobilmi po skončení životnosti. Slovensko presadzovalo zníženie povinného percentuálneho podielu recyklovaných plastov z 25 na 15 percent z dôvodu posilnenia konkurencieschopnosti odvetvia v medzinárodnom meradle.
„Vyslovili sme sa za znižovanie ambicióznych a nerealistických cieľov, ktoré boli stanovené pre automobilový priemysel. Podporili sme návrh Francúzska, aby sa oddialila penalizácia spoločností nespĺňajúcich emisné normy, ale nepovažujeme ani tento návrh za dostatočne ambiciózny a budeme hľadať podporu pre ešte výraznejšie revízie,“ vysvetlil Taraba.
Minister obhajoval zmeny v európskom systéme obchodovania s emisnými kvótami EU ETS 2, ktoré majú podporu aj medzi inými členskými štátmi, napríklad v Poľsku či Česku. „Považujeme za absolútne kľúčové ochrániť nielen európsky priemysel, ale predovšetkým úroveň života našich občanov a odmietame ich finančné zaťažovanie dodatočnými emisnými povoleniami,“ zdôraznil šéf envirorezortu.
Pri možnom prehodnotení klimatického cieľa do roku 2040, ktorý presadzuje eurokomisia, Slovensko zastáva názor, že zmeny by nemali väčšinovo prijímať ministri, ale jednohlasne predsedovia vlád.