Vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) predstavilo nové smerovanie a ciele spoločnosti, zamerané na štyri hlavné piliere: stabilný a atraktívny zamestnávateľ, moderné vlaky, kvalitné služby a finančná sila a stabilita. Železničná spoločnosť si kladie za cieľ vytvoriť stabilné a atraktívne pracovné prostredie pre svojich zamestnancov. „Chceme, aby sme mali spokojných a angažovaných ľudí,“ hovorí generálny riaditeľ Peter Helexa. „To zahŕňa zlepšenie mzdových podmienok vrátane zavedenia stabilizačného príspevku, čo sa nám podarilo od 1. júla tohto roka, modernizáciu pracovného prostredia a poskytovanie kvalitných pracovných pomôcok,“ vysvetlili zástupcovia ZSSK.

Nákup nových vlakov

Druhým pilierom nového smerovania a cieľov je modernizácia vlakového parku. ZSSK plánuje nákup nových a modernizovaných vlakov do regionálnej aj diaľkovej dopravy, čo prinesie zvýšenie komfortu a bezpečnosti pre cestujúcich. „Budeme dôsledne vyraďovať zastarané vozidlá a unifikovať vozidlový park, čo nám umožní efektívnejšie riadiť údržbu a opravy,“ vysvetľuje člen predstavenstva Karol Henzély. Ďalšími opatreniami sú výstavba údržbových stredísk v Žiline a Košiciach a elektrifikácia depa v Humennom, čo prispieva k zvýšeniu efektivity a ekologickosti prevádzky.

Ďalším pilierom modernizácie ZSSK sú moderné služby. Preto národný dopravca investuje do rozvoja mobilnej aplikácie, ktorá umožní jednoduchší nákup lístkov a poskytne aktuálne informácie o cestovaní. Ďalej sú to inovácie WiFi technológie vo vlakoch na najnovšie štandardy 5G sietí a WiFi 6 pre zrýchlenie a skvalitnenie poskytovaných dátových služieb a s ohľadom na kyberbezpečnosť, inovácia informačných systémov vo vlakoch za účelom obohatenia informovanosti a zábavy cestujúcich vo vlaku rôznymi službami a aplikáciami infotainmentu a entertainmentu či príprava nového webu a aplikácie pre pohodlnejší a intuitívnejší prístup k službám ZSSK.

Dôležitosť finančnej stability

Štvrtým pilierom je zabezpečenie dlhodobej finančnej stability a udržateľnosti. Železničná spoločnosť sa zameriava na maximálne využitie finančných zdrojov z Európskej únie a dôkladnú prípravu na liberalizáciu trhu. „Musíme byť pripravení na konkurenciu a efektívne riadiť naše náklady,“ zdôrazňuje Peter Helexa. To zahŕňa implementáciu nákladového modelu a digitalizáciu procesov, čo zvýši transparentnosť a efektivitu vnútorných operácií.

Spoločnosť taktiež plánuje využívať operatívny lízing vozidiel a optimalizovať vlastníctvo a využívanie nehnuteľností, čím zníži zbytočné náklady a zlepší hospodárske výsledky. „Zároveň sa sústredíme na zvyšovanie výnosov prostredníctvom efektívnej ponuky a úpravy cestovného, čo nám umožní dosiahnuť finančnú stabilitu aj v dlhodobom horizonte,“ dodáva Helexa.

Ďalšie dôležité správy

Regionálne trate východného Slovenska sa dočkajú nových súprav za 76 miliónov eur. Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) v piatok na železničnej stanici v Bratislave podpísal so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na deväť nových elektrických jednotiek. Na snímke nová elektrická jednotka na Hlavnej železničnej stanici v Bratislave v piatok 13. augusta 2021 v Bratislave. FOTO TASR - Pavel Neubauer
Neprehliadnite

ZSSK pokračuje v modernizácii. Kúpi nový systém riadenia aj vlakové súpravy