Napriek konsolidačným obavám situácia slovenského e-commerce sektora zostáva stabilná, vyplýva z prieskumu spoločnosti Levosphere, ktorého sa zúčastnilo 180 slovenských e-shopov.

Iba desať percent online obchodov dosahuje ročný zisk viac ako 100-tisíc eur, aj keď až 62 percent zaznamenalo medziročný nárast obratu. „Čísla ukazujú jasný dôraz na aktívny rast. To v súčasnom období naznačuje sebavedomie a odolnosť sektora,“ uviedla odborníčka na marketingové stratégie Levosphere Anna Sabolová. Polovica e-shopov vykazuje obrat nad 100-tisíc eur, pričom len desať percent dosahuje obrat vyše jeden milión.

Ziskovosť je pre jednotlivých hráčov na trhu stále výzvou. Online obchody málo investujú do vlastných produktov, ktoré prinášajú vyššie marže. Sústrediť by sa ale mali aj na finančný manažment a cenotvorbu pre zvýšenie ziskovosti.

Optimizmus v sektore sa odráža aj vo vnímaní biznisových výziev, keďže e-shopy naďalej rozvíjajú svoje služby a frekvencia a hodnota nákupov stúpa. „Hoci by sa dalo očakávať, že sektor bude na efekty konsolidácie reagovať nervózne, čísla zatiaľ naznačujú opak. Slovenské e-shopy si zachovávajú stabilnú náladu a zameriavajú sa na vlastné stratégie na prekonanie interných výziev a posilnenie svojej konkurencieschopnosti,“ dopĺňa Sabolová.

Ďalšie dôležité správy

Online,Shopping,Concept,,Marketplace,Website,With,Virtual,Interface,Of,Online
Neprehliadnite

Slováci vo veľkom prechádzajú na online biznis, počet e-shopov neustále stúpa