Slovenské internetové obchody vstúpili do vianočného obdobia s vysokými očakávaniami, a to aj napriek výzvam preplneného trhu a ekonomickej neistoty. Polovica e-shopov očakáva medziročný nárast predajov, zvyšok verí v stabilné výsledky, informovala Anna Sabolová zo spoločnosti Levosphere.
„Predaj cez lokálnych alebo európskych predajcov stále dominuje. Veľké online trhoviská z Číny, ako napríklad Temu, napriek silným investíciám do marketingu ešte neprekonali ponuku lokálnych hráčov,“ priblížila.
Výhodu počas vianočného obdobia majú najmä obchody, ktoré dlhodobo budujú a udržiavajú silnú a rozpoznateľnú značku. Naopak menšie e-shopy sa nedokážu dostatočne zviditeľniť ani konkurovať cenou a zľavami veľkým obchodníkom.
Na Slovensku by mali pri marketingových stratégiách dominovať najmä tri kanály – mailing list na oslovenie existujúcich zákazníkov, reklamy na sociálnych sieťach a optimalizácia kľúčových slov pre vyhľadávanie cez Google.