Podiel privátnych značiek potravín stúpa nielen na pultoch slovenských reťazcov, ale aj v prípade výdavkov slovenských domácností. Vyplýva to z dát spoločnosti GfK.

Spoločnosť GfK, ktorá dlhodobo monitoruje nákupné správanie domácností, poukazuje v tejto súvislosti na podiel privátnych značiek vo výdavkoch kupujúcich na rýchloobrátkový tovar. Za prvý polrok 2022 minuli slovenské domácnosti na kúpu potravín a drogérie pod hlavičkou privátnej značky 30 percent zo svojich výdavkov určených na tento sortiment. Túto hodnotu najviac dvíha Lidl, ktorý ako diskontný reťazec ponúka suverénne najviac privátnych značiek.

Na privátne značky minieme viac

Výsledky monitoringu GfK poukazujú na výrazné zmeny, ktoré časovo korelujú s nástupom inflácie. „Za posledných sedem rokov je podiel privátnych značiek v peňažných výdavkoch domácností na balený rýchloobrátkový tovar najvyšší,“ konštatuje Ladislav Csengeri, riaditeľ Spotrebiteľského panelu GfK na Slovensku a v Českej republike. Očakáva pritom, že podiel sa bude zväčšovať.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa