„Rovnako pozitívne sú výsledky distribúcie - 4 128 584 divákov predstavuje oproti roku 2013 nárast o 10,81 percenta, tržby 20 868 783 eur predstavujú nárast o 9,82 percenta,“ píše V. Štric. Zároveň však upozorňuje, že zo spomínaných 27 celovečerných filmov je väčšina (15) dokumentov a z hraných filmov je sedem so slovenskou majoritnou účasťou.
Spomienková fotografia, ktorá je súčasťou filmu 38 o nebohom hokejistovi Paľovi Demitrovi Zdroj: SITA
Za ešte zaujímavejšie označuje V. Štric čísla návštevnosti slovenských filmov. „Suverénne na prvom mieste je dokument 38 o Pavlovi Demitrovi. So 113 930 divákmi sa radí do top 5 filmov v roku 2014 a suverénne na prvé miesto medzi dokumentmi v histórii slovenskej samostatnosti. Na druhom mieste je solídny výsledok rozprávky Láska na vlásku (45 091) a tretí je znovu dokument Všetky moje deti (25 523 divákov). Z prvých 5 filmov sú zároveň 4 dokumenty. Ďalšie hrané filmy sa umiestnili až na pomedzí prvej a druhej desiatky, či už ide o Deti (7. miesto a 2 731 divákov), Krok do tmy (10. miesto s 1 364 divákmi), alebo Slovensko 2.0 (13. miesto a 918 divákov).“
Ako ďalej napísal v úvode Správy o stave slovenskej audiovízie v roku 2014 V. Štric, „dokument o Pavlovi Demitrovi, 38, je príkladom úspešného mixu témy populárnej osobnosti, formy surfujúcej na citovej vlne a masívneho marketingu, podobný model v inom žánri (mohutná propagácia založená na populárnej osobnosti predstaviteľky hlavnej úlohy) môžeme konštatovať aj v prípade Lásky na vlásku. Nič proti tomu, ide o dôkaz šikovnosti producentov, ale zároveň to nevypovedá nič o umeleckej hodnote oboch diel“.
Ako agentúru SITA informovala tlačová tajomníčka Slovenského filmového ústavu Simona Nôtová, kancelária Creative Europe Desk Slovensko pravidelne správu prezentuje na Medzinárodnom filmovom festivale v Cannes od roku 2004. Tohto roku ju vydala v spolupráci so Slovenským filmovým ústavom už po dvanásty raz.
Správa o stave slovenskej audiovízie v roku 2014 obsahuje komplexný prehľad slovenskej audiovízie v uplynulom roku zoradený do 16 kapitol: Legislatíva, Filmové školstvo, Filmová produkcia, Audiovizuálny fond, Literárny fond, MEDIA, Eurimages, Kinodistribúcia, Videodistribúcia, Kiná, Filmové kluby, Domáce festivaly a prehliadky, Ocenenia slovenských filmov a tvorcov na Slovensku, Ocenenia slovenských filmov a tvorcov v zahraničí, Slovenský filmový ústav a Televízia.
Dopĺňa ju aktuálny adresár kontaktov inštitúcií, spoločností a iných subjektov pôsobiacich v slovenskej audiovízii. Text Správy o stave slovenskej audiovízie v roku 2014 zostavil Miroslav Ulman, editormi sú Vladimír Štric a Rastislav Steranka, dodala S. Nôtová.
V správe sú jednotlivé kapitoly venované: filmovému školstvu, produkcii, distribúcii, kinám, oceneniam, ale aj televíziám a mnohým ďalším súvisiacim témam. Dočítať sa v nej dá i o fondoch. V prípade Literárneho fondu okrem iného správa pripomína fondom udeľované ceny Igric a podporu fondu venovanú napríklad vzniku nových pôvodných literárnych predlôh pre hrané, dokumentárne a animované filmy a tiež tvorcom.
V prípade Audiovizuálneho fondu správa (AVF) sumarizuje podporu z AVF v roku 2014 rozdelil na podporu audiovízie o 46 270 eur viac než v predchádzajúcom roku (6 553 460 eur v roku 2014 a 6 507 190 eur v roku 2013). Pritom v roku 2014 bolo podaných na AVF 602 žiadostí s celkovými nákladmi 58 703 529 eur, z ktorých od AVF požadovali 22 328 374 eur. Počet podporených žiadostí klesol z 358 v roku 2013 na 338 v roku 2014.
Kancelária Creative Europe Desk je organizačnou zložkou Slovenského filmového ústavu a jej činnosť je financovaná zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky a Európskou komisiou. Jej úlohou je zabezpečovať distribúciu informácií o programe Kreatívna Európa a administratívnu podporu pre predkladateľov projektov.