Švédsky nábytkársky koncern IKEA sa počas pandémie popasoval s niekoľkými problémami. Mal nedostatok kancelárskych zariadení, ktoré vykúpili ľudia masívne odchodzajúci na home-office. A okrem toho tu bol aj logistický problém. Ten spôsobila havária v Suezskom prieplave, ktorý bol niekoľko dní zablokovaný. Teraz si slovenskí, českí či maďarskí zákazníci nemôžu odviezť domov tovar, ktorý IKEA v predajniach vystavuje. Na sklade totiž chýbajú zásoby.
Celý dodávateľský reťazec zápasí podľa slov Lucie Klečkovej, riaditeľky obchodného domu IKEA Bratislava, v dôsledku pandémie s rôznymi problémami.
„Pandémia mala a stále má, vplyv na mnohé odvetvia – od ťažby surovín cez výrobu až po dopravu. Dôsledkom týchto vplyvov je, že niektoré naše výrobky nie sú aj dlhšiu dobu dostupné,“ konštatuje na margo chýbajúceho nábytku. Výroba nábytkárov zaostáva pre nedostatok dreva, drevotriesky, kovových aj plastových kompentov.
IKEA vo Francúzsku musí zaplatiť milión eur za špehovanie zamestnancov, rozhodol súd
Námorná doprava nemá kapacity
Zásadným problémom sú v súčasnosti aj kapacity námornej dopravy, konkrétne nedostatok kontajnerov a lodí. Nábytkárske spoločnosti sa snažia na situáciu reagovať všetkými možnými spôsobmi na globálnej i lokálnej úrovni. IKEA si napríklad prenajíma lode, obstaráva špeciálne kontajnery alebo využíva alternatívne dopravné cesty. K vyriešeniu situácie a dostatočnému doplneniu aktuálnych skladových zásob to aj tak nestačí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?