Pri výpredajoch je potrebné byť tiež ostražitý, nakoľko sa medzi obchodníkmi nájdu aj špekulanti, ktorí sa budú snažiť ceny pred zľavou nafúknuť. Takéto praktiky v minulosti preukázateľne využívali aj veľkí hráči, ktorí sa však stretli s veľkou kritikou. V súčasnosti práve tieto veľké mená využívajú svoju čestnosť, ktorá by mala byť povinnosťou v rámci ich marketingu.
Na Slovensku v súčasnosti neexistuje legislatíva, ktorá by nejakým spôsobom regulovala umelé zvyšovanie cien produktov pred zľavou. Odborníci sa však zhodujú, že takéto správanie je možné považovať aj napriek absencii zákona za nekalú obchodnú praktiku. Niektorí obchodníci deklarujú, že zľavy vypočítavajú z najnižšej ceny za posledných 30 dní, čo je podľa odborníkov najférovejšie.
Britský minister upozornil, že sociálne siete musia odstraňovať nezákonný obsah
Spoločnosť Meta rozhodla, že na svojich platformách končí s overovaním faktov nezávislou treťou stranou