Aká bol motivácia vytvoriť Luigi's Box?
Mali sme agentúru, ktorá robila e-shopové riešenia a web stránky pre inštitúcie, banky, operátorov. Tam sme videli, že štandardné riešenia pre weby nemajú až tak dobré vyhľadávanie. Návštevníci bojovali s tým, keď potrebovali nájsť nejaký produkt na e-shope alebo informáciu na webe. Povedali sme si, že s tým skúsime niečo urobiť. Sledovali sme, čo ľudia hľadajú, čo vedia nájsť, čo nevedia a na základe týchto skúseností sme vytvorili Luigi's Box. – aby sme vedeli vylepšiť výsledky vo vyhľadávaní na weboch a v e-shopoch
Na trhu je viac globálnych riešení, ktoré pracujú s vylepšeniami pre vyhľadávanie, kde ste si našli svoje priestor, v čom ste lepší?
Riešení je naozaj viacero. Náš pohľad je ale trošku iný. Na úvod chceme klientovi ukázať, kde má problémy s vyhľadávaním, preto najskôr robíme hĺbkovú analýzu. Vieme Luigi's Box nastaviť na akýkoľvek web, či už je to stránka štátnej inštitúcie, banky, operátora alebo e-shop. Veľmi ľahko – vložíme jeden skript do hlavičky webu a vďaka nemu vieme zistiť, ako ľudia hľadajú a či majú nejaký problém s vyhľadávaním. Ak takýto problém nájdeme, klientovi ho vieme pomôcť vyriešiť.
Keď sa potom klient rozhoduje, či použije naše alebo konkurenčné riešenie, tak jedna z našich výhod je práve znalosť jazyka. Sme zo Slovenska, máme aj slovenskú podporu a naše riešenie pracuje aj so slovenčinou. Síce existujú technológie, ktoré sú vo svete rozšírené, ale slovenčina je pre ne dosť ťažká – pochopiť slangové výrazy, skloňovanie, preklepy a pod.
Náš tím tvoria špecialisti na vyhľadávanie – sú to ľudia, ktorí študovali informačné technológie so špecializáciou na vyhľadávanie a odporúčanie produktov, preto sme naše riešenie postavili na strojovom učení a umelej inteligencii. Takže náš systém sa stále zdokonaľuje, na základe živej interakcie s webom pochopí, čo je pre daného návštevníka ideálne. Ktorý produkt je najlepší, ktorá informácia je tá, ktorú práve potrebuje. Luigi's Box sa učí v čase, to znamená, že sa vie v danom momente nielen naučiť informáciu, ale keď prestane byť aktuálna, tak ju aj zabudne.
Vďaka tomu vie pracovať len s aktuálnymi informáciami?
Presne tak, to je častý problém najmä pri korporátnych weboch, kde je veľa obsahu. Vznikajú nové články, správy, informácie. Ale zostáva tam aj starý obsah. Keď nový obsah informačne nahradí starý obsah, napríklad nejaká informácia alebo produkt boli aktualizované, tak štandardné systémy hľadajú v oboch textoch. Pokiaľ má starý obsah väčšiu návštevnosť, posunú ho vyššie, takže návštevníkovi ponúkajú neaktuálne stránky. Luigi's Box dokáže presne toto pochopiť, vie určiť, ktorý obsah je relevantný a uprednostniť nový obsah pred starým, ak je to potrebné.
Je toto riešenie vhodné pre e-shopy alebo weby veľkých firiem?
Pre akýkoľvek web. Väčšinu našich klientov tvoria e-shopy, ale to najmä preto, že e-shopov je na trhu veľa. Ale teraz konečne už aj veľké spoločnosti začínajú vidieť, že ak klienti na webe nájdu informáciu, ktorú potrebujú, tak firme to napríklad odľahčí call centrum, alebo návštevník nemusí navštíviť predajňu. Veľké firmy vyhľadávanie na webe veľmi dlho zanedbávali. Nikto to tam neriešil a teraz začínajú zisťovať, že im to vie pomôcť v náraste tržieb, užívateľskej spokojnosti aj úsporách.
Vie Luigi's Box pracovať aj s inými jazykmi ako slovenčinou?
Áno, naša technológia je nezávislá na jazyku. Máme zákazníkov z celej Európy, z UK, Nemecka, Rakúska, ako aj z Bulharska, kde je azbuka. Luigi's Box sa dá spustiť na ľubovoľnom webe, ľubovoľnej platforme. Všade, kde je vyhľadávanie. Pomocou jedného skriptu sa vie naučiť, aké sú na danom webe alebo v aplikácii problémy. Bez ohľadu na jazyk. Zákazník vie napríklad hneď vidieť, aké témy ľudia hľadajú a podľa toho pracovať s obsahom a produktami.
Prejavuje sa presnosť vyhľadávania aj v náraste tržieb danej firmy alebo e-shopu?
Určite áno. Pri e-shopoch je to merateľné priamo, pri weboch korporácií nepriamo – napríklad v spomínanom odľahčení call centier. Je také pravidlo, že u zákazníka, ktorý na webe niečo hľadá, je miera konverzie štyri až šesť ráz vyššia. Z toho dôvodu, že ten človek vie, čo chce a je preňho jednoduchšie ísť cez vyhľadávanie, ako sa prekliknúť cez navigáciu alebo kategórie.
To isté platí aj vo svete korporácií. Ak si chce zákazník napríklad preniesť číslo od jedného operátora k druhému, alebo zistiť, aké ponúkajú platobné karty, či nájsť pobočky, tak je preňho lepšie použiť vyhľadávanie. Navigácia je odlišná pri každom webe, ale vyhľadávanie by všade malo fungovať rovnako jednoducho.
Vie Luigi's Box pomôcť len v prípade, ak už človek príde na web a niečo hľadá, alebo aj keď nevie čo chce?
Vie pomôcť aj v tomto prípade. Máme tri produkty – analytiku, komplet vyhľadávanie a odporúčanie produktov. Takže napríklad ak príde zákazník z Googlu na konkrétny produkt, tak mu vieme ponúknuť alternatívy, alebo doplnkové produkty. Luigi's Box rieši „product discovery experience“ – čiže celkový spôsob, ako zákazník dokáže nájsť konkrétny produkt alebo informáciu.
Je možné Luigi Box nasadiť kedykoľvek počas roka, alebo je nejaká sezóna vhodnejšia? Kedy klient prvý raz uvidí výsledky?
Prvý krok je analýza aktuálneho stavu vyhľadávania, čiže vložením jedného skriptu do webu dokážeme zistiť, čo a ako ľudia vyhľadávajú, s čím majú problém, aké informácie nedokážu nájsť a podobne. Túto časť odporúčame spustiť čím skôr, aby sme mali dáta, na základe ktorých sa môžeme rozhodnúť, čo ďalej a hlavne kedy. Klienti si môžu nasadiť skript aj tento rok a na základe nameraných dát sa rozhodnúť, či im dáva zmysel vyhľadávanie vylepšiť ešte koncom roka alebo to nechať až na budúci rok. Sme zástancami toho, aby sa rozhodnutia robili na základe dát a nie len na základe pocitov.
Články označené logom TREND WE KNOW HOW sú pripravené v spolupráci s komerčnými partnermi. Redakcia nie je ich autorom, napriek tomu môžu byť pre čitateľa prínosné.