Privátne značky boli v minulosti medzi spotrebiteľmi vnímané viac negatívne. V súčasnosti ich popularita rastie a to aj napriek tomu, že zákazník mnohokrát prichádza o kvalitu, chuť a nepriamo nastavuje konkurencii zrkadlo.
Z prieskumu trhu spoločnosti Go4Inside vyplýva, že najvyšší podiel privátnych značiek má v súčasnosti vo svojom portfóliu nemecký reťazec Lidl. Ich podiel presahuje polovicu (50,1 percenta). Nad slovenskými prevládajú výrobky zo zahraničia, no percento sa z roka na rok zvyšuje. Na druhom mieste je konkurenčný Kaufland. Politika oboch reťazcov je založená predovšetkým na privátnych výrobkoch a tých je na pultoch potravinových reťazcov každým rokom viac. Medziročne stúpol ich výskyt o vyše jednu štvrtinu celkovej ponuky.
V priemere každý štvrtý výrobok v potravinách je privátnej značky. Neteší nás to
Mlieko, mäsové a mliečne výrobky, ktoré okrem baleného mlieka zahŕňajú aj jogurty, prírodné syry či konzervované produkty majú stabilne zastúpených najviac privátnych výrobkov a je po nich aj najväčší dopyt.
Zdravé potraviny by podľa Patricka Linharta mali byť lacnejšie
Lacné neslovenské mlieko
Až 60 percent všetkých privátnych značiek tvoria vyššie spomenuté mliečne výrobky a syry. Zákazník po nich zároveň siahne v predajni najčastejšie. „Spotrebiteľ ich vníma ako komoditu. Konzumné mlieko, predovšetkým krabicové, menej čerstvé, je pre spotrebiteľa zameniteľný výrobok a až tak sa nezaujíma, o ktorého dodávateľa ide. V lepšom prípade si zákazník pozrie krajinu pôvodu,“ povedal Daniel Poturnay, prezident Potravinovej komory Slovenska (PKS).
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?