Privátne značky boli v minulosti medzi spotrebiteľmi vnímané viac negatívne. V súčasnosti ich popularita rastie a to aj napriek tomu, že zákazník mnohokrát prichádza o kvalitu, chuť a nepriamo nastavuje konkurencii zrkadlo.

Z prieskumu trhu spoločnosti Go4Inside vyplýva, že najvyšší podiel privátnych značiek má v súčasnosti vo svojom portfóliu nemecký reťazec Lidl. Ich podiel presahuje polovicu (50,1 percenta). Nad slovenskými prevládajú výrobky zo zahraničia, no percento sa z roka na rok zvyšuje. Na druhom mieste je konkurenčný Kaufland. Politika oboch reťazcov je založená predovšetkým na privátnych výrobkoch a tých je na pultoch potravinových reťazcov každým rokom viac. Medziročne stúpol ich výskyt o vyše jednu štvrtinu celkovej ponuky.

V priemere každý štvrtý výrobok v potravinách je privátnej značky. Neteší nás to
Daniel Poturnay, prezident Potravinovej komory Slovenska

Mlieko, mäsové a mliečne výrobky, ktoré okrem baleného mlieka zahŕňajú aj jogurty, prírodné syry či konzervované produkty majú stabilne zastúpených najviac privátnych výrobkov a je po nich aj najväčší dopyt.

V politike je prvé volebné obdobie. Hovorí, že sa cíti ako medzi žralokmi.
Neprehliadnite

Zdravé potraviny by podľa Patricka Linharta mali byť lacnejšie

Lacné neslovenské mlieko

Až 60 percent všetkých privátnych značiek tvoria vyššie spomenuté mliečne výrobky a syry. Zákazník po nich zároveň siahne v predajni najčastejšie. „Spotrebiteľ ich vníma ako komoditu. Konzumné mlieko, predovšetkým krabicové, menej čerstvé, je pre spotrebiteľa zameniteľný výrobok a až tak sa nezaujíma, o ktorého dodávateľa ide. V lepšom prípade si zákazník pozrie krajinu pôvodu,“ povedal Daniel Poturnay, prezident  Potravinovej komory Slovenska (PKS).

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa