Spotreba piva vlani stúpla tretí rok po sebe. Dosiahla tak nové maximum za posledných desať rokov. Vyplýva to z údajov, ktoré zverejnil štatistický úrad. Podľa iného prieskumu sa medzi Slovákmi zvyšuje záujem o nealkoholické a ochutená pivá, rovnako aj o pivné špeciály. Každý obyvateľ vlani v priemere vypil 77,9 litra piva, najviac od roku 2009. Medziročne spotreba tohto alkoholického nápoja stúpla o 5,1 litra.

Spotreba piva napriek jej rastu v posledných rokoch zaostáva na Českom. Tam vlani v prepočte na hlavu spotreba vzrástla o dve veľké pivá na 142 litrov.

Poľnohospodári začali s hnojením pôdy na poli v Mojšovej Lúčke pri Žiline
Neprehliadnite

Slovensku sa nedarí znížiť závislosť na dovoze potravín

Jednotkou na slovenskom trhu s pivom je skupina Heineken. Druhú pozíciu si udržiava japonská skupina Asahi prostredníctvom spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorá predáva tiež niektoré české značky pív na čele s Pilsner Urquell.

Zatiaľ čo spotreba piva minulý rok vzrástla, konzumácia ďalších alkoholických nápojov, teda liehovín a vína, sa naopak znížila. Pokračoval tiež rast spotreby nealkoholických nápojov. Tohtoročnú spotrebu piva a ďalších nápojov zrejme ovplyvnia karanténne opatrenia proti šíreniu koronavírusu, pre ktoré nemohli bary a reštaurácie dlhšie ako dva mesiace fungovať v obvyklom režime.