Od októbra 2014 do augusta 2015 na českých e-shopoch najviac peňazí minuli Slováci, a to zhruba 950 miliónov korún (35 miliónov eur). Ide o medziročný nárast o viac než 50 percent. Na druhom mieste sú Briti s necelou pol miliardou korún, čo je medziročne o 170 percent viac. Američania zvýšili množstvo nákupov o 130 percent na 400 miliónov českých korún (15 miliónov eur). Ďalšie dve pozície potom patria Nemcom a Rusom. Rusi pritom boli v predchádzajúcom rebríčku na druhej priečke.

„Zatiaľ čo cudzinci z ekonomicky vyspelých krajín sú zvyknutí platiť aj na internete kartou, u nakupujúcich z postkomunistických krajín, teda vrátane Slovenska alebo ČR, zatiaľ v internetovom prostredí stále víťazí hotovosť alebo platby na dobierku," uviedol regionálny manažér asociácie Visa Europe pre ČR a Slovensko Marcel Gajdoš.

Cudzinci v českých e-shopoch najviac platili za cestovanie, napríklad za lístky na dopravu, v cestovných kanceláriách alebo za prenájom dopravných prostriedkov (zhruba 1,3 miliardy českých korún, čo je 48 miliónov eur). Ďalej potom za spotrebný tovar ako mobilné telefóny, šperky, knihy - celkovo vyše 890 miliónov (33 miliónov eur).

Obrat českých e-shopov by sa tento rok mal priblížiť 100 miliardám českých korún (3,7 miliardy eur), vlani to bolo približne 81 miliárd (3 miliardy eur).