Slováci sa naďalej snažia šetriť aj napriek tomu, že inflácia v posledných mesiacoch výrazne klesla. Z prieskumu agentúry Median vyplynulo, že tri štvrtiny Slovákov uprednostňovalo nakupovanie v obchodoch, v ktorých majú k dispozícii zľavy vďaka vernostnej karte.

Prieskum uviedol, že až 96 percent obyvateľov Slovenska je členom aspoň jedného vernostného programu, pričom viac ako polovica má až päť vernostných kariet.

Výsledky prieskumu ukázali, že vernostné programy sú na Slovensku veľmi obľúbené a zákazníci si ich najčastejšie spájajú s nákupom potravín (73 percent), čerpacími stanicami (60 percent) a drogériami (54 percent). Agentúra spresnila, že 77 percent Slovákov uprednostňuje priamu zľavu z ceny produktu, či služby a 70 % výmenu bodov za zľavu na celý nákup.

Ako zaujímavé zistenie uviedla agentúra fakt, že zľavy najviac využívali Slováci vo vekovej skupine 30 až 39 rokov a s vyšším vzdelaním. Naopak nefinančné výhody v podobe predĺženej záruky, či elektronického dokladu najviac motivuje pri výbere vernostného programu mladých ľudí v skupine 18 až 29 rokov.

Agentúra tiež realizovala identický prieskum aj v Čechách a z porovnania vyplynulo, že cez vernostný program sa snažia viac ušetriť na cenách produktov Česi (82 percent) oproti Slovákom (77 percent). Z porovnania prieskumu agentúra tiež uviedla, že Slováci využívajú technológie vo vyššej miere ako Česi.

Vernostný program ako aplikáciu v mobile malo 70 percent Slovákov oproti 66 percent Čechov. Pri porovnaní Slovákov a Čechov na príklade vernostného programu Shell ClubSmart, agentúra spresnila, že tento program využíva až tretina Slovákov oproti pätine Čechov.

Slováci podľa agentúry najčastejšie utrácali body za zľavu na nákup (56 percent), alebo si ich vymieňali za produkty z ponuky čerpacej stanice (44 percent).

Ďalšie dôležité správy

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

E-shopy „sťahujú“ zákazníkov do mobilov. Chcú ušetriť na reklame, môže za to aj Temu