Bankám na Slovensku dôveruje takmer polovica ľudí v krajine. Banky sú v poradí tretie najdôveryhodnejšie slovenské subjekty po obecných samosprávach a ozbrojených zložkách. V rebríčku dôveryhodnosti banky predbehli štátne inštitúcie, cirkev, komerčné subjekty, neziskový sektor aj politikov. Vyplýva to z aktuálnych výsledkov septembrového prieskumu vnímania bánk slovenskou populáciou agentúry Ipsos, informuje Slovenská banková asociácia.
Fiktívny scenár nestability bánk
Okrem toho, že bankám dôveruje až 45 percent ľudí, viac ako dve tretiny opýtaných uviedli, že vklady v bankách sú podľa nich v bezpečí a dôverujú bankám v oblasti bezpečnosti ich financií. „Zároveň sa však ukázalo, že ak by boli banky v strate alebo by nedosahovali dostatočný zisk, až 8 z 10 Slovákov by do nich nevložili svoje úspory a nezverili by im svoje financie. Respondenti v prieskume reagovali len na fiktívny scenár nestability bánk, keďže bankový sektor na Slovensku patrí dlhodobo k najstabilnejším v rámci Európy. Je však zaujímavé sledovať, ako by sa Slováci zachovali v takejto situácii,“ približuje Milena Koreňová, výkonná riaditeľka Slovenskej bankovej asociácie.
„Banky sa výsledkami zaradili medzi top tri sektory, s ktorých službami sú ľudia na Slovensku najspokojnejší. Vyššiu spokojnosť so službami vyjadrili telekomunikačným službám a pošte,“ vysvetľuje Roman Pudmarčík, Account Director agentúry Ipsos. Prevažná väčšina reprezentatívnej populácie má s bankami dobré alebo priemerné skúsenosti, zlé skúsenosti s bankami uviedlo len 7 percent respondentov.
K spokojnosti klientov prispievajú najinovatívnejšie bankové riešenia
Bankový sektor na Slovensku patrí medzi najinovatívnejší v Európe. Prostredníctvom nových riešení, ktoré banky neustále prinášajú svojim klientom, pomáhajú zjednodušiť ich každodenný život a prispievajú k ich spokojnosti. Banky intenzívne vnímajú dynamiku digitalizácie a jej trendy, preto kontinuálne zvyšujú zákaznícky komfort. „Technologické novinky bánk na Slovensku klienti nielenže vítajú, ale si ich aj s obľubou osvojujú. Aj toto je prejav vysokej dôvery Slovákov v bankové služby, pričom mnohí by si ich už nedokázali predstaviť bez internetbankingu, bankových aplikácií v mobile, platieb smart zariadeniami, vyberania hotovosti z bankomatu a tiež bez okamžitých platieb,“ dodáva Milena Koreňová.
V súčasnosti približne každá šiesta platba v eurozóne zrealizovaná prostredníctvom systému TIPS je zo Slovenska. Za rok od spustenia okamžitých platieb uskutočnili slovenské banky už viac ako 35 miliónov okamžitých platieb, vďaka čomu je podiel Slovenska na spracovaní platieb v systéme TIPS najvyšším v eurozóne. Nevyhnutnou súčasťou napredujúcej digitalizácie v bankovom sektore je vysoká bezpečnosť informačných systémov bánk, čo si vyžaduje významné investície do ich ochrany, aby mohli banky svojim klientom ponúkať aj naďalej taký špičkový servis, na aký sú na Slovensku zvyknutí.