Počet ľudí, ktorí každoročne vyhľadajú pomoc psychológa, narastá. Vyplýva to z dát všetkých troch zdravotných poisťovní. Kým v roku 2021 navštívilo odborníka 65 591 poistencov, minulý rok to bolo už 76 634. Z celkového počtu bolo viac ako 58 percent žien, zhruba tretinu všetkých návštev tvorili deti. U poistencov bola najčastejšie diagnostikovaná reakcia na ťažký stres, adaptačná porucha, úzkosti, depresia či porucha poznávania.
„Myšlienky, ktoré máme v hlave, sú často chaotické, negatívne a jednostranné. To, že ich s niekým zdieľame a vyslovíme nahlas, nám dáva možnosť určitého odstupu, získame pohľad na problematiku zo širšej perspektívy. Psychológ poistencom kladie otázky a sprevádza ich na ceste k nachádzaniu možností a riešení,“ vysvetľuje psychologička Lucia Šandrik.
Všetky slovenské zdravotné poisťovne ponúkajú nejaký benefit na podporu duševného zdravia. Vzhľadom na stigmatizáciu tejto problematiky spoločnosťou sú to najmä on-line a telefonické poradne. „Vytvárame pre poistenca platformu, v ktorej sa môže cítiť bezpečne, pretože mu umožňuje absolvovať poradenstvo v súkromí, v pohodlí domova, čo je najmä pri psychologickej pomoci zásadné,“ vysvetľuje člen predstavenstva VšZP a riaditeľ sekcie nákupu zdravotnej starostlivosti Matúš Jurových.