Blíži sa Black Friday a podľa prieskumu spoločnosti Revolut sa mnohí Slováci chystajú využiť túto príležitosť na nákup darčekov aj každodenných potrieb. Prieskum, do ktorého sa zapojilo tisíc respondentov, odhalil, že 60 percent slovenských zákazníkov považuje Black Friday za ideálny čas na nákup, pričom 35 percent z nich hľadá v zľave každodenné potreby a 33 percent plánuje nákup vianočných darčekov. V rámci vekovej skupiny 25 až 34 rokov pätina Slovákov plánuje využiť Black Friday na osobné nákupy, čo odráža trend odmeňovania sa drobnými darčekmi.
„Black Friday je pre Slovákov aj naďalej kľúčovou nákupnou udalosťou, ktorú vnímajú ako príležitosť na zmysluplné nákupy sviatočných darčekov či osobných odmien," uviedla riaditeľka oddelenia rastu Revolutu pre strednú a východnú Európu Mariia Lukash.
Pri výbere spôsobu nakupovania 55 percent Slovákov uprednostňuje nákupy v kamenných predajniach, hlavne pre okamžitý prístup k produktom a možnosti vyskúšania tovaru. Na druhej strane, 41 percent ľudí plánuje nakupovať online, prevažne z dôvodu pohodlnosti a širšej ponuky predajcov.
Revolut radí, ako rozpoznať a vyhnúť sa online podvodom: skontrolovať odkazy na webové stránky, používať jednorazové virtuálne karty a overiť pravosť predajcov. „Vyzývame zákazníkov, aby si pri nakupovaní na internete dávali pozor a používali jednorazové virtuálne karty, ktoré im pomôžu nakupovať aj počas tohto rušného obdobia s istotou a bezpečne,“ dodala Mariia Lukash.