Siemens a MHI v piatok oznámili, že zvyšujú ponuku o 400 miliónov eur na 14,6 miliardy eur. Zvýšili aj pomer hotovosti na 8,2 miliardy z doterajších sedem miliárd. Okrem toho Siemens ponúkol okamžitý vstup do spoločného podniku s Alstomom v oblasti riadenia mobility, vrátane signalizácie.

GE vo štvrtok ponúkol Alstomu alianciu v energetickej a železničnej divízii a predaj svojej železničnej signalizačnej divízie. Hotovostnú ponuku nezmenil, za divíziu ponúka 17 miliárd dolárov (12,5 miliardy eur). Alstom v piatok potvrdil, že správna rada spoločnosti, ktorá má posúdiť ponuku, sa zíde v najbližší pondelok.

Prevzatie však musí „požehnať“ francúzska vláda. Francúzsky prezident François Hollande sa má v piatok zísť so šéfmi GE, Siemens a MHI. Rozhodnutie vlády je veľmi dôležité. Alstom je totiž vo Francúzsku považovaný za kľúčovú priemyselnú firmu a vláda môže prípadnú dohodu vetovať.

F. Hollande pohrozil vetom, pokiaľ by mal obavy, že dohoda ohrozí pracovné miesta vo Francúzsku a že by krajina mohla stratiť kontrolu nad strategickými aktivitami. Obaja záujemcovia o Alstom už pritom sľúbili, že vo Francúzsku vytvoria nové pracovné miesta.

Zdroje z odborov Alstomu a z politických kruhov agentúre Reuters povedali, že vo vláde nie je jednotný názor. Minister hospodárstva Arnaud Montebourg presadzuje Siemens, F. Hollande a premiér Manuel Valls naopak uprednostňuje ponuku GE.

Reuters taktiež upozornil, že F. Hollande v súčasnosti lobuje v Spojených štátoch za zníženie pokuty pre francúzsku banku BNP Paribas, ktorá jej hrozí za porušenie amerických sankcií v rokoch 2002 až 2009. Verejne však otázku BNP Paribas a podporu ponuky GE nikto nespojil.

Podľa analytikov je posúdenie obidvoch ponúk zložité. Dôvodom sú rozdielne dodatočné, nehotovostné ponuky k spolupráci a záruky, ktoré firmy predložili. Francúzska vláda musela pred desiatimi rokmi Alstom zachraňovať pred bankrotom. Teraz firma potrebuje ďalšiu pomoc, pretože sa stretáva s vysokými dlhmi, silnou konkurenciou a slabým dopytom.

Energetická divízia Alstomu vyrába turbíny pre uhoľné, plynové, veterné aj jadrové elektrárne a systémy pre prenos elektriny. Dopravná divízia Alstomu je známa hlavne svojimi rýchlovlakmi TGV. Alstom, ktorý v celom svete zamestnáva okolo 93-tisíc ľudí, je závislý od zákaziek od francúzskej elektrárenskej spoločnosti EDF a štátnej železničnej spoločnosti SNCF.