Tržby skupiny Kofola ČeskoSlovensko vzrástli v treťom kvartáli o 33 percent v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška a dosiahli viac ako 136 miliónov eur.
Samotnej Kofole stúpli na českom a slovenskom trhu tržby o desať percent napriek tomu, že v septembri zasiahli záplavy v Česku jej závody. „Najviac prispeli rekordné mesiace júl a august, počas ktorých sme tu presiahli hranicu 800 miliónov českých korún (31,6 milióna eur) a dosiahli tak najvyššie tržby v našej histórii,“ uviedol generálny riaditeľ Daniel Buryš.
Pozitívny vývoj zaznamenali aj značky Targa Florio, Kláštorná Kalcia, Korunní, Rajec a Royal Crown Cola.
Silné predaje zaznamenala spoločnosť aj na ďalších trhoch. Slovinsko rástlo o deväť percent, Chorvátsko až o 18 percent a exportné trhy posilnili o 14 percent. Pripisuje to lepšej exekúcii aktivít na trhu, efektívnej logistike a pre priaznivé počasie dlhšej turistickej sezóne.
Rástli aj novozačlenené pivovary, ktoré tvoria tretiu najväčšiu entitu Kofoly. „Darilo sa ako domácim predajom, tak exportu, ktorý tvorí asi tretinu tržieb. Lepší výsledok spôsobil najmä vyšší predaný objem, ktorý pokrýval rastúce náklady, hlavne na energie. Naopak, úspory sme realizovali hlavne v štruktúre marketingových nákladov v súvislosti s prípravou novej stratégie pre rozvoj značiek,“ doplnil generálny riaditeľ Pivovary CZ Group René Musila.