Vozidlo s právom prednostnej jazdy skupiny C1 by mohol viesť aj vodič s jednoročnou praxou vo vedení tohto typu vozidla. V súčasnosti sú to dva roky. Zmenu navrhuje poslanec Národnej rady Marián Saloň, ktorý predložil do parlamentu novelu zákona o cestnej premávke. Zmeny sa týkajú vozidiel integrovaného záchranného systému.

Potreba úpravy vychádza podľa Mariána Saloňa z aplikačnej praxe, keď sa zmenila hmotnosť najmä pri vozidlách integrovaného záchranného systému. „Doposiaľ boli konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3 500 kilogramov, v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva Slovenskej republiky, celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3 500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4-tisíc kilogramov,“ uviedol v dôvodovej správe k návrhu.

Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe. Po novom by sa mohol vyžadovať vek vodiča 21 rokov, prax aspoň dva roky vo vedení motorového vozidla v kategórii B, následne je vodičovi umožnené viesť vozidlo s právom prednostnej jazdy a následne vodič po získaní oprávnenia pre kategóriu C1 vyžaduje ďalší rok vodičskej praxe v tejto kategórii. „A až po týchto lehotách by mohol viesť vozidlo v kategórii C1 s využitím práva prednostnej jazdy,“ vysvetlil poslanec.

 Nová legislatíva by mohla byť v prípade schválenia účinná od 1. marca 2024.

Ďalšie dôležité správy

záchranári sanitka
Neprehliadnite

Na Slovensku sa zlepší dostupnosť záchrannej zdravotnej služby, zavedie sa nový typ posádky