Škoda Auto v prvom polroku zvýšila dodávky zákazníkom o 3,8 percenta na 448 600 vozidiel. Prvýkrát sa tak stala štvrtou najpredávanejšou značkou na európskom trhu. V západnej Európe sa predaj zvýšil o 9,8 percenta na 260 800 automobilov, v strednej Európe o 3,3 percenta na 95 800 automobilov. Škoda to oznámila v tlačovej správe.

Najpredávanejším modelom bola Octavia, ktorej dodávky vzrástli o 24,1 percenta na 121 300 automobilov. Nasledoval model Kamiq s nárastom o 4,7 percenta na 61 100 áut a Fabia s nárastom o 17,5 percenta na 56 800 áut. Nasledujú Karoq, Kodiaq a Superb, ktorý prišiel v novej generácii, a elektrický Enyaq je siedmy s 30 600 predanými autami, čo je medziročný pokles o 5,9 percenta.

Dodávky koncovým zákazníkom na najväčšom nemeckom trhu vzrástli v prvom polroku o 17,8 percenta na 91 100 automobilov, čím sa Škoda zaradila na štvrté miesto na trhu. Štatistiku pozitívne ovplyvnili najmä dodávky v júni, kedy Škoda dosiahla historicky najlepšie druhé miesto v počte registrácií. Najväčšími trhmi z hľadiska dodávok v prvom polroku boli aj Česká republika so 41 300 vozidlami, Veľká Británia s 37 600 vozidlami, Poľsko s 31 500 vozidlami a Francúzsko s 21 500 vozidlami.

Podľa predsedu predstavenstva spoločnosti Klausa Zellmera vstupuje Škoda do druhého polroka so značnou energiou, ktorú ukázala v prvom polroku. Zákazníci podľa neho dobre reagujú na najrozmanitejšiu a najmodernejšiu modelovú ponuku v histórii spoločnosti. „Okrem toho sa už teraz pripravujeme na ďalšie rozšírenie našej plne elektrickej ponuky uvedením kompaktného SUV Škoda Elroq v októbri tohto roku,“ povedal. Dodal, že spoločnosť pozorne sleduje potenciálne nové výzvy na rýchlo sa meniacom trhu a jej výsledky za prvý polrok jej umožňujú byť opatrným optimistom a s istotou napredovať na pevných základoch.

Nový Elroq patrí do kategórie kompaktných SUV, ktorá je objemovo najväčším čiastkovým trhovým segmentom v Európe. Nové SUV s dojazdom 560 km je prvým modelom značky Škoda, ktorý využíva nový dizajn Modern Solid. Na jar automobilka odhalila dizajnovú štúdiu ďalšieho zo šiestich nových elektrických vozidiel, ktoré uvedie na trh v najbližších rokoch. Ide o mestský crossover Škoda Epiq, ktorý bude stáť približne 25 000 eur. Budúci rok automobilka predstaví nový model Enyaq, nástupcu prvého elektrického SUV značky. V roku 2027 predstaví malý elektromobil, ktorý bude vyvíjať veľkosériová značka Brand Group Core.

Podľa automobilového experta spoločnosti EY Petra Knapa sú predajné výsledky značky Škoda v Európe veľkým úspechom. „Dôležitý predajný výsledok pre značku, ktorá je veľmi závislá od európskeho trhu. Rozhodujúce bude ďalšie rozšírenie produktového radu o menšie elektromobily – v kategórii mestských crossoverov. Samotný Enyaq nebude schopný dlho ťahať ponuku elektromobilov. A ďalší rozvoj mimoeurópskych trhov je logickou prioritou,“ povedal Knap.

Analytik XTB Tomáš Cverna dodal, že Škoda zaznamenala v Európe rast predaja, ktorý bol na úkor ostatných automobiliek. „Za zmienku stojí napríklad automobilka Citroën, Peugeot alebo Opel Stellantis, ktorej sa nedarí nielen v Európe, ale ani na svetovom trhu,“ poznamenal.

Škoda Auto zamestnáva približne 37 000 ľudí a v Českej republike prevádzkuje tri výrobné závody. Má výrobné závody v Číne, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev.

Ďalšie dôležité správy

KK42 archív Wolfsburg - Na archívnej snímke z 11. mája 2022 logo Volkswagenu vo Wolfsburgu.  Volkswagen (VW) investuje 10 miliárd eur do výroby elektromobilov v Španielsku. FOTO TASR/DPA
dpatopbilder - 11.05.2022, Niedersachsen, Wolfsburg: Ein Volkswagen Logo spiegelt sich in einer Rolltreppe in der Autostadt am Volkswagen Stammwerk. Die Hauptversammlung der Volkswagen AG findet am 12. Mai statt. Foto: Julian Stratenschulte/dpa +++ dpa-Bildfunk +++
Neprehliadnite

Predaj skupiny Volkswagen v kvartáli klesol, negatívne ho ovplyvnila najmä značka Audi