Do budúcnosti v rámci celopodnikovej digitalizácie podľa neoficiálnych informácií počíta s investíciami za miliardy českých korún i prijímaním nových zamestnancov. Vyplýva to z informácií automobilky.
Projekt celopodnikovej digitalizácie vychádza zo Stratégie 2025, ktorú spracovali jednotlivé značky koncernu Volkswagen. Stratégia okrem iného na úrovni skupiny VW počíta s tým, že koncern do roku 2025 investuje desiatky miliárd eur do elektrických vozidiel, služieb alternatívnej taxislužby a automatického riadenia. Vzniknúť by malo 30 modelov elektromobilov.
Škoda už tento rok oznámila, že v roku 2019 príde na trh s prvým hybridným vozidlom. Potom by mal nasledovať automobil čisto na elektrický pohon. Prvým hybridným modelom by mal byť Superb súčasnej generácie.
Takzvaným plug-in hybridom, teda autom pripojiteľným do elektrické zásuvky, má v budúcnosti byť nové veľké športovo-úžitkové vozidlo, ktoré Škoda predstaví v druhej polovici tohto roku.
Okrem toho už Škoda pracuje na systémoch umožňujúcich autonómne riadenie vozidiel a v nasledujúcich rokoch zavedie do sériovej výroby voľne programovateľné združené prístroje, čo napríklad umožní vodičom individuálne si nastaviť palubnú dosku. Súbežne pracuje na vývoji ovládania hlasom a gestami.
Okrem vývoja nových projektov a služieb mobility má nová oblasť pripraviť firmu na digitálnu transformáciu. Tá sa dotkne všetkých oblastí: od vzdelávania a školenia personálu, cez vývoj s pomocou moderných technológií, virtuálnej reality a technológií 3D až po výrobu v duchu Priemyslu 4.0.