„Veľmi tento krok pána Potscha vítam," povedal Weil v hannoverskom parlamente. Dodal, že takýto „jasný signál" ohľadom odmien bol nevyhnutný.
Odmeny pre vysokých manažérov sa stali jablkom sváru medzi automobilkou a firemnými odbormi, ktoré poukazujú na nutnosť šetriť s ohľadom na budúce výdavky spojené s emisným škandálom. K požiadavkám na výrazné zníženie odmien sa pripojilo aj Dolné Sasko, ktoré je druhým najväčším akcionárom Volkswagenu.
Generálny riaditeľ Volkswagenu Matthias Müller navrhol odmeny znížiť asi o tretinu, niektorí členovia predstavenstva ale trvali na plnej výplate podľa uzavretých zmlúv. V roku 2014 si deväť najvyšších manažérov Volkswagenu zarobilo celkovo zhruba 70 miliónov eur, z toho 54 miliónov eur predstavovala pohyblivá zložka. Bola to takmer dvakrát vyššia suma, akú vlani vyplatila najvyšším manažérom iná nemecká automobilka Daimler.
Podľa zdrojov rokovala dozorná rada s predstavenstvom o možných spôsoboch zníženia pohyblivej zložky manažérskych platov. Údajne sa dohodli, že vzhľadom na súčasnú situáciu spoločnosti musia cez odmeny manažérov dať správny príklad. Súčasťou dohody je aj zníženie odmeny šéfa dozornej rady. Volkswagen správu odmietol komentovať.
Kompromis, na ktorom sa obe inštitúcie zhodli, má dozorná rada schváliť 22. apríla. Podrobnosti budú zverejnené spolu s výročnou správou o hospodárení Volkswagenu 28. apríla, oznámili zdroje.
Volkswagen vlani v septembri po odhalení v USA priznal, že do približne 11 miliónov vozidiel s naftovým motorom inštaloval softvér, ktorý umožňuje pri testovaní skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Americké ministerstvo spravodlivosti začiatkom tohto roka podalo na Volkswagen kvôli škandálu civilnú žalobu a firma čelí rade ďalších žalôb a vyšetrovaní.
Vlani si skupina odložila bokom na krytie nákladov spojených so škandálom 6,7 miliardy eur. Všeobecne sa ale domnieva, že bude potrebovať oveľa viac hotovosti.