Situácia s nedostatkom dielov a následnými úpravami či dokonca rušením pracovných zmien sa v slovenských automobilkách čiastočne upokojila. Podľa informácií, ktoré poskytli hovorcovia fabrík je však v jednotlivých závodoch odlišná. Produkcia vozidiel v bratislavskom Volkswagen Slovakia beží vo všetkých segmentoch podľa výrobného plánu.
„V septembri sme zaznamenali narušenie dodávateľského reťazca v súvislosti s rozsiahlymi povodňami v strednej Európe. Z dôvodu prerušenej dodávky dielov bola čiastočne obmedzená výroba vozidiel v bratislavskom závode v 38. kalendárnom týždni,“ doplnila hovorkyňa Lucia Kovarovič Makayová.
Pokojná je situácia v žilinskej automobilke Kia. Produkcia podľa hovorcu Tomáša Potočeka aktuálne prebieha v štandardnom trojzmennom režime a závod ani v posledných mesiacoch nemusel pristúpiť k úpravám alebo rušeniu zmien. „V najbližšom období plánujeme vyrábať podľa výrobného plánu, a tak napĺňať očakávania našich zákazníkov,“ dodal Potoček.
Čo sa týka trnavského Stellantisu, tam po celozávodnej dovolenke v auguste začali s nábehom nového výrobného programu. „Postupne zvyšujeme objem produkcie, nakoľko máme dostatočné objednávky na tri nové modely - nový Citroën C3 a dve vozidlá SUV – Citroën C3 Aircross a Opel Frontera. S cieľom vyrobiť objednané vozidlá pre našich zákazníkov sme od 16. septembra spustili výrobu na tri zmeny," uviedol pre agentúru SITA hovorca Michal Nič.
Zároveň však dodal, že počas septembra neplánovane zrušili niekoľko výrobných zmien. Dôvodom boli pritom práve nedostatočné dodávky komponentov od dodávateľov. Počet zrušených zmien hovorca nespresnil. Situácia sa však zrejme neupokojila. Podľa informácií zo sociálnej siete totiž automobilka z dôvodu nedostatku dielov v pondelok 7. októbra a v utorok 8. októbra na rannej zmene nevyrába.
„Výnimkou sú prevádzky Lisovňa, Kvalita, Logistika a retuš na Lakovni – o potrebe prítomnosti v práci informuje zamestnancov nadriadený. Ostatné zmeny pracujú podľa vydaného pracovného kalendára. Riziko odstávky výroby pretrváva aj naďalej," upozorňuje svojich zamestnancov fabrika. Hovorca pritom uviedol, že v najbližších týždňoch a mesiacoch budú postupne navyšovať denný objem produkcie, aby sa v roku 2025 mohli priblížiť k maximálnej výrobnej kapacite trnavského závodu.