„Do Váhostavu prichádzam v čase, kedy firma prechádza ťažkým obdobím. Spolu s manažmentom chcem firmu ozdraviť, aby sme riadne pokračovali na rozbehnutých projektoch,“ povedal M. Moravčík, ktorý posledné dva roky pôsobil ako výkonný riaditeľ štátnej agentúry na podporu investícií a obchodu SARIO. „Zároveň sa budeme usilovať získať nové zákazky a naďalej tak dávať prácu našim zamestnancom, ako aj zamestnancom našich dodávateľských firiem,“ dodal.

M. Moravčík sa počas svojej profesionálnej kariéry venoval poradenstvu zahraničným firmám, ktoré sa rozhodli investovať na Slovensku a spoločne s nimi riadil niekoľko výrobných podnikov. Doterajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Váhostavu Ján Kato skončil v spoločnosti v piatok minulý týždeň. Odvolal ho akcionár spoločnosti, firma Finasist, a. s. Juraja Širokého.

Váhostav 26. septembra oznámil, že požiadal súd o ochranu pred veriteľmi. Reštrukturalizáciou sa tak chce vyhnúť hroziacemu konkurzu. Rozhodnutie zdôvodnil tým, že sa mu nepodarilo ani po zložitých rokovaniach s viacerými veriteľmi definitívne dohodnúť na splácaní ich pohľadávok, pričom veritelia tlačia spoločnosť do konkurzu. Reštrukturalizácia je v danej situácii podľa spoločnosti jedinou možnosťou ako ju zachrániť.

Okresný súd Bratislava I. nedávno začal konkurzné konanie voči Váhostavu. Návrh na vyhlásenie konkurzu na majetok dlžníka podala žilinská firma Energy Pro, s. r. o. Veritelia spoločnosti v poslednom období na ňu podali niekoľko návrhov na konkurz.

Spoločnosť Váhostav - SK, a. s. bola založená vo februári 1993, v obchodnom registri je zapísaná od augusta toho istého roku. Spoločnosť má však vyše 60-ročnú históriu. Súčasný názov má od apríla 2001, dovtedy fungovala pod menom Prvá slovenská tunelárska, a. s. Sídlo mala najprv v Bratislave, od apríla 2000 v Žiline a od júla 2014 je opäť v Bratislave.

Základné imanie firmy je 20 mil. eur, jej akcionárom je spoločnosť Finasist, a. s. Bratislava. Pôvodný Váhostav od roku 1954 do začiatku 90. rokov 20. storočia uskutočňoval najmä vodohospodárske stavby na strednom a hornom toku Váhu. Staval priehrady a hydroelektrárne, ako napríklad Liptovská Mara a vodné dielo Gabčíkovo. Po transformá.cii na súkromnú firmu začal budovať diaľničnú infraštruktúru a železničné koridory, vrátane zložitých stavieb mostov a tunelov.